

Bár a León Supercopa személyében a márkának már van egy ütkőképes pályaversenyautója, az ETCC gépet a Toledóból fejlesztették ki. Ebben a sorozatban atmoszférikus motorokkal indulnak, ezért a Seat sportrészlege kifejezetten a Toledo számára kifejlesztett egy 260 lóerős, kétliteres motort. Több indok is szól az ETCC-szereplés mellett. Az egyik az, hogy ez a sorozat Európában népszerű, ahol a Seatokat vásárolják.
A Supercopához hasonlóan az ETCC Toledo is elsőkerék-hajtású. Üres súlya 1140 kilogramm. A sebességváltó soros kapcsolású, hatfokozatú. A szekvenciális váltókban a fokozatok csak sorban egymás után kapcsolhatók, mint a motorkerékpárokban, nem lehet például kettesből azonnal hatodikba váltani.
A Seat Sport részlegének motorsport és technikai igazgatója szerint azért esett a választás a Toledóra, mert 0,31-es gyári alaktényezőjével ennek a típusnak a legjobb a légellenállásaa Seat kínálaton belül, így ez a modell lehet képes a legnagyobb végsebességre.
A Toledo mellett szól még egy érv, amely miatt a nagy hátsó csapóajtós első generációt egy lépcsőshátú limuzin váltotta le. Limuzin karosszériával sokkal jobb karosszéria-merevség érhető el, ami egy sportosan vezethető autóban elsődleges a jó menettulajdonságok érdekében.
Két versenyző áll rajthoz a Seatokkal, az egyik a 32 éves spanyol Jordi Gené, a másik a 20 éves Frank Diefenbacher Németországból.
