


Magyarországon az autósok 66 százaléka nem használ téli gumit, derül ki a Goodyear felmérésből. Ez Kelet-Közép-Európában is rossz arány, hiszen csak Romániában járnak kevesebben téli gumival, Szlovákiában, Bulgáriában és Csehországban jobb a helyzet.
A cégautókon már általánossá vált a téli gumiabroncs, de a magánautósok közül még mindig túl sokan vészelik át nyári garnitúrával a téli szezont. Mérések szerint 50 km/órás sebességről jó húsz méterrel hamarabb áll meg a téli gumiabronccsal felszerelt autó, mint egy nyári gumit viselő.
A Goodyear gumik neves autós szaklapok (auto motor und sport, Auto Bild, Auto Zetiung) független tesztjeiben is nagyon eredményesen szerepelnek. A sikerekben szerepe van a “3D-BIS” lamellarendszernek. A név a háromdimenziós Block Interlocking System (blokkösszekötő rendszer) rövidítése. Ebben félgömb alakú mélyedések és félgömbök kapcsolódnak egymásba, megerősítve a lamellablokkokat. A megoldás legnagyobb előnye a lamellák számának jelentős növekedése, ami javítja a gumi tapadását.
Az 1971-ben megjelent Ultra Grip sorozatból jelenleg az Ultra Grip 5 és 6 van gyártásban. Nagy teljesítményű autókon használható ki az Eagle Ultra Grip GW3 tudása, amely H és V sebességindex-szel készül, 210 illetve 240 km/óra maximális sebességig. Az Eagle kitétel a kiemelkedő színvonalú abroncsok kiváltsága a Goodyear kínálatán belül.
A Goodyear 2001 novembere óta támogatja az OBB munkáját. Az idén tavasszal a guminyomás ellenőrzésére figyelmeztető hirdetésekkel megkezdett hirdetéssorozat a jövőben is folytatódik az OBB-Goodyear partnerség részeként.
A Goodyear a plakátok mellett számos tanáccsal is hozzá kíván járulni a téli balesetveszély csökkentéséhez. Aki nem engedheti meg magának négy téli abroncs megvásárlását, legalább a két hátsó kerékre szereljen fel téli gumit. Ez a többségben lévő elsőkerék-hajtású autókra is érvényes, mivel az elöl téli-hátul nyári összeállítással félelmetesen sokat romlik a vezethetőség. Sokkal nehezebb megfogni a fékezésnél kitörő farú autót, mint hosszabb féktávra és kisebb kanyarsebességre berendezkedni.
Olyan téli gumit érdemes választani, amelynek sebességindexe (a gumival megengedett legnagyobb sebesség), terhelhetősége és átmérője megegyezik a tavasztól őszig használttal. A felnire szerelt nyári gumikat állványon vagy egymásra fektetve kell tárolni, a leszerelt abroncsokat állítva érdemes eltenni, havonta néhányszor forgatva rajtuk egy keveset.