Angliában olyan gyorsasági versenyt rendeztek – több neves utcai, valamint versenyautó részvételével – aminek a lényege, hogy ki tudja leggyorsabban álló helyzetből elérni a 160 km/órás tempót, majd onnan megállni.

A korábbi világcsúcsot ebben a számban 1999-ben egy McLaren F1 LM állította be 11,5 másodperces idővel. A most elvégzett verseny alkalmával az utcai autók között a Caterham Superlight R500 diadalmaskodott, 11,44 másodperces idővel. Egy átlagos 1,6 literes utcai autó ugyanennyi idő alatt éri el a 100-as tempót!

Az R500-nál egyedül két autó bizonyult gyorsabbnak, egy F1-es Jaguar valamint egy speciális hegyi versenyekre felkészített 477 lóerős Gould Cosworth. Azt hozzá kell azért tenni, hogy ez a két autó nem jogosult utcai közlekedésre, míg az R500 igen.

A Caterham a megmérettetésben olyan nagynevű sportautókat utasított maga mögé, mint a Pagani C12 S (11,84 másodperc), Porsche 911 Turbo (13,02 másodperc) vagy a Lamborghini Murciélago (13,9 másodperc).

A Caterham Superlight R500 a híres Lotus Super Seven hagyományait őrizve lett megépítve. Az autó nagy sikereit könnyű önsúlynak és a stabil úttartásnak köszönheti. A Caterham több változatban készíti a Superlight R-t, de a világcsúcsot az R500 állította be. A kocsit egy 1,8 literes 16 szelepes Rover motor hajtja, melynek teljesítménye 230 lóerő. Az autó önsúlya teli tankkal 460 kg!! Nem hiába hívják Superlight-nak.

A teljesítményéből és a Forma-1-es autókat megszégyenítő önsúlyból adódóan a 0-100-ra való gyorsulást 3,4 másodperc alatt tudja teljesíteni, míg végsebessége 240 km/óra. Mivel az R500 egy igazi nyitott autó, a végsebességnél keletkező orkánt még védő öltözetben sem nagyon lehet elviselni.

Az R500 magyarországi forgalmazásáról a BONTEX Tuning gondoskodik.