Párizsban a Meriva mellett egy különleges technikájú sportautó vonzotta a látogatókat az Opel standra. A tanulmány 2,5 literes átlagfogyasztása eleve szenzációs, menetteljesítményeihez mérten pedig egyszerűen hihetetlennek tűnik.

Az Opel hasonló nevű, középmotoros örömautójára épülő Eco Speedster fejlesztését Walter Treser, az Opel előfejlesztési műszaki igazgatója vezette, aki az Audi quattro összkerék-hajtásának fejlesztéséről is ismert. Elmondása szerint gondolkodtak egy 100 kilométeren a szabvány szerint 3 litert fogyasztó tanulmányban is, de ezt végül elvetették, mert háromliteres autó már évek óta kapható, mi is teszteltük.

A motor 1251 köbcentis. Károsanyag-kibocsátása oly szerény, hogy megfelel az Euro IV-es normának. A motorblokk öntöttvasból, a hengerfej könnyűfémből van. A befecskendezési nyomás a második generációs közös nyomócsöves befecskendezéssel 1600 bar. A befecskendező-fúvókákból öt sugárban spriccel a gázolaj, ami javítja az égést. Ütemenként akár öt befecskendezést is végezhet a rendszer.

A cél kezdettől fogva 250 km/óra volt, amit a légellenállás felére szorításával lehetett csak elérni. Az alaktényező a széria Speedsternél 0,38, az Eco Speedsternél csupán 0,20. A tető 167 milliméterrel alacsonyabban húzódik a sorozatgyártású autóénál. A laposabb szélvédő a homlokfelületet, ezáltal a légellenállást csökkenti. A 950 milliméter magas autóba a hagyományos ajtókon lehetetlen lenne beszállni, ezért szárnyas ajtók kerültek a tanulmányra. Csak a hűtőkhöz vezetett levegő modellezésével 300 órát töltöttek a számítógép előtt az Opel fejlesztői.

A különlegesen híg olajjal kent motor 112 lóerős 4000 és 4500-as fordulatszám között. A legnagyobb nyomaték 200 Nm, 3000-nél. A 660 kilós autó menetteljesítményei önmagukért beszélnek. Nulláról százra elég nyolc másodperc a szénszálas műanyag karosszériás, alumínium vázas autónak. A végsebesség 250 km/óra felett van. A középmotor ötfokozatú automatizált kézi váltón át hajtja a hátsó kerekeket.