Sportautók minden kivitelben Párizsból 1

Sportautók minden kivitelben Párizsból

Sportautók minden kivitelben Párizsból 2

Hatalmas felirat hirdeti a Ferrari standon, hogy a Forma 1-es csapat négy éve nem talált legyőzőre. Szinte a teljes palettát kiállították, ám a fő attrakció természetesen az Enzo. A típust egy F1-es versenyautóval párba rakták, így mindenki láthatta, mi is ihlette a Pininfarina stúdiót a tervezéskor, illetve, hogy mi minden került át a versenysportból az utcai autók világába.

A Volkswagen Golf legerősebb változatát az R32-t is elhozták Franciaországba. Rendkívül mélyre húzott első lökhárítóival híja fel magára a figyelmet. A 18 colos könnyűfém felnik és az oldalankénti kipufogók jelzik, ezt a modellt komolyan kell venni. Ugyanez az érzés jelentkezik, ha helyet foglalunk az első ülésekben, amelyek igen szorosan tartják a vezetőt és utasát.

Lehullt a lepel a Bentley Continental GT-ről is, mely korábban GT Coupé néven futott. Az autót 12 hengeres, duplaturbós erőforrás mozgatja. 500 lóerőt présel ki magából a hatalmas V motor, amely 290 km/órát meghaladó végsebességet tesz lehetővé. A hatalmas tömegű autó kevesebb, mint öt másodperc alatt gyorsul fel állóhelyből 100-as tempóra. Szinte ízléstelennek hatott a stand másik sportmodellje, az Arnage T, amely világoskék fényezést és fehér felniket kapott.

A másik patinás brit autógyár, az Aston Martin is kiállította legújabb sportkocsiját a DB7 Vantage Zagatót. A kézzel kalapált alumínium karosszériás autó 21 centiméterrel rövidebb, mint a hagyományos DB7, ám annál exkluzívabb. Mindössze 99 darabot készítenek belőle. A V12-es motor 420 lóerős, aminek köszönhetően öt másodperc alatt eléri a 100-as tempót az 1740 kilós autó. A belsőtérben természetesen maximális luxussal találkoztunk, amely nem mellőzte a sportosságot.

Több különböző sportmodellt is kiállított az Opel. Láthattuk a Speedsterre épülő, ám annál hosszabb és zárt kivitelű Eco Speedster, amelyet dízel motor hajt 250 km/órás maximális
sebességgel. De sokak tetszését elnyerte a Combo Tour egyedi átalakítása is. A koncepcióautó az “Eau Rouge” nevet kapta a keresztségben, utalva a belga Forma-1-es pálya leghíresebb kanyarjára

Mozgatásáról 1.8 literes, 125 lóerős motor gondoskodik, míg gumijai 17 colos OPC felniken feszülnek. Az egyedi megjelenésről sportosabb lökhárítók, sárvédő szélesítések és új küszöbök gondoskodnak. Steinmetz gyártmányú külső visszapillantó tükrökben tekinthetünk hátra. A belső térben sportüléseket találunk, az ajtókat és a kormányt Alcantra borítja. Az autó egyedi duplacsöves sportkipufogója a lökhárító középső részén van.