Renault újdonságok a Párizsi Szalonról 1

Renault újdonságok a Párizsi Szalonról

Renault újdonságok a Párizsi Szalonról 2

A Renault-nál a Mégane a legfontosabb újdonság. Egyelőre a három és az ötajtós ferdehátú jelent meg, a többi karosszériaváltozatra várni kell. Franciaországban már az utcán is láttunk egy-egy Mégane-t, amelynek karosszériája élőben még különlegesebb, mint a gyári sajtófotók alapján gondoltuk volna.

A Mégane II bevezetése csúszni fog. Ennek nem minőségi okai vannak, egyszerűen a jelenlegi gyártókapacitás nem elégítené ki az igényeket. A hazai forgalmazás kezdete várhatóan őszről az év legvégére, vagy a jövő év legelejére tolódik. A Mégane-ból hét év alatt ötmilliót kíván eladni a Renault.

Kezdetben 98, 115 és 136 lovas szívó benzinmotorokkal lesz megvásárolható az autó, a dízelek között egy 80 lovas ezerötös és egy 120 lóerős 1,9 literes szerepel a kínálatban. Jövőre jönnek ki az említett dízelek 100, illetve 140 lóerős teljesítménnyel.

A Mégane-nal szemben az Espace-t nem vásárolják majd tömegméretekben, de a Renault luxusautó családjának harmadik tagja is meghatározó újdonság volt Párizsban. Az Avantime és a Vel Satis mellett a Renault a nagy egyterűt is a luxusautók közé sorolja. Az 1984 óta készülő első európai buszlimuzinból 870 000 kelt el a harmadik generáció bemutatásáig.

Az Espace-ból továbbra is lesz Grand Espace, amelynek tengelytávja 20 centiméterrel hosszabb az Espace-nál. A csomagtér 456 és 3000 liter között változtatható. A hátsó és a középső ülések teljesen azonosak, így a belső tér variálhatósága korlátlan. Érdekesség a 2,16 négyzetméteres üvegtető, amely a Renault szerint a legnagyobb a sorozatgyártású autók között. Az Espace is megkapja a Vel Satisban vagy a Mégane II-ben alkalmazott, az alulkormányozottságot elnyomó menetstabilizáló elektronikát.

A standon a Renault Kangoo Break’up is látható, amely a modellfrissítés utáni Kangoo generáció külsejét előlegezi meg. A Laguna II új motort kap, méghozzá egy kétliteres turbót. A teljesítmény 165 lóerő 5000-nél, a maximális nyomaték 270 Nm. Hatfokozatú kézi váltóval 218 km/óra a ferdehátú végsebessége.

Apró változás a Vel Satis felszereltségében a rendelhető DVD-lejátszó és az alulkormányozottságot a korábbiaknál alaposabban kiküszöbölő menetstabilizáló elektronika. Utóbbi újdonságot a Mégane II-ből ismerjük.

A Clio V6 jó egy évvel az alapmodell után szintén megkapja a modellfrissítés utáni Clio orrát. Motorja jóval erősebb lett, a teljesítmény ezentúl 255 lóerő lesz 7150-nél, a legnagyobb nyomaték 300 Nm 4650-es fordulaton. Az új hengerfejjel jobb lett a nyomatékleadás közepes és kis fordulaton. Sokat javult a dinamizmus is, nulláról százra hat másodpercen belül gyorsul az új Clio V6.