A ráncfelvarrott Clio V6 motorja 226 helyett 255 lóerős, a nulláról százra gyorsulás hat másodpercen belül van, ami öt tizeddel jobb az elődnél
100 lóerős az Ellypse 16 szelepes, 1,2 literes turbódízel motorja
Az Ellypse belseje mimóza sárga, az ülésekből ágy hajtogatható
Lesz Espace és Grand Espace is. A nagy egyterűt a luxusautók közé pozícionálja a Renault
6 fotó
Renault újdonságok a Párizsi Szalonról 6

A Renault-nál a Mégane a legfontosabb újdonság. Egyelőre a három és az ötajtós ferdehátú jelent meg, a többi karosszériaváltozatra várni kell. Franciaországban már az utcán is láttunk egy-egy Mégane-t, amelynek karosszériája élőben még különlegesebb, mint a gyári sajtófotók alapján gondoltuk volna.

A Mégane II bevezetése csúszni fog. Ennek nem minőségi okai vannak, egyszerűen a jelenlegi gyártókapacitás nem elégítené ki az igényeket. A hazai forgalmazás kezdete várhatóan őszről az év legvégére, vagy a jövő év legelejére tolódik. A Mégane-ból hét év alatt ötmilliót kíván eladni a Renault.

Kezdetben 98, 115 és 136 lovas szívó benzinmotorokkal lesz megvásárolható az autó, a dízelek között egy 80 lovas ezerötös és egy 120 lóerős 1,9 literes szerepel a kínálatban. Jövőre jönnek ki az említett dízelek 100, illetve 140 lóerős teljesítménnyel.

A Mégane-nal szemben az Espace-t nem vásárolják majd tömegméretekben, de a Renault luxusautó családjának harmadik tagja is meghatározó újdonság volt Párizsban. Az Avantime és a Vel Satis mellett a Renault a nagy egyterűt is a luxusautók közé sorolja. Az 1984 óta készülő első európai buszlimuzinból 870 000 kelt el a harmadik generáció bemutatásáig.

Az Espace-ból továbbra is lesz Grand Espace, amelynek tengelytávja 20 centiméterrel hosszabb az Espace-nál. A csomagtér 456 és 3000 liter között változtatható. A hátsó és a középső ülések teljesen azonosak, így a belső tér variálhatósága korlátlan. Érdekesség a 2,16 négyzetméteres üvegtető, amely a Renault szerint a legnagyobb a sorozatgyártású autók között. Az Espace is megkapja a Vel Satisban vagy a Mégane II-ben alkalmazott, az alulkormányozottságot elnyomó menetstabilizáló elektronikát.

A standon a Renault Kangoo Break’up is látható, amely a modellfrissítés utáni Kangoo generáció külsejét előlegezi meg. A Laguna II új motort kap, méghozzá egy kétliteres turbót. A teljesítmény 165 lóerő 5000-nél, a maximális nyomaték 270 Nm. Hatfokozatú kézi váltóval 218 km/óra a ferdehátú végsebessége.

Apró változás a Vel Satis felszereltségében a rendelhető DVD-lejátszó és az alulkormányozottságot a korábbiaknál alaposabban kiküszöbölő menetstabilizáló elektronika. Utóbbi újdonságot a Mégane II-ből ismerjük.

A Clio V6 jó egy évvel az alapmodell után szintén megkapja a modellfrissítés utáni Clio orrát. Motorja jóval erősebb lett, a teljesítmény ezentúl 255 lóerő lesz 7150-nél, a legnagyobb nyomaték 300 Nm 4650-es fordulaton. Az új hengerfejjel jobb lett a nyomatékleadás közepes és kis fordulaton. Sokat javult a dinamizmus is, nulláról százra hat másodpercen belül gyorsul az új Clio V6.