Az UAZ-tól az Accordig – Újdonságok Párizsból 1

Az UAZ-tól az Accordig - Újdonságok Párizsból

Az UAZ-tól az Accordig – Újdonságok Párizsból 2

Az újdonságok bemutatóját valamely irányból feldübörgő zene jelzi. A program finoman szólva feszített, 15 percenként szerepelnek a kiírásban a bemutatók.

A standról-standra loholás közben autócsodára autócsoda következik. Reggel az első a Volvo S60 R és a V70 R volt. Mindkettő kizárólag az R sportmodellhez kínált, különleges színben feszített. Összesen négy színben kaphatók az összkerék-hajtású, 300 lóerős autók. Az S60 és a V70 R ára még nem tudható, Párizsban annyit sikerült megtudnunk, hogy várhatóan 17 és 20 millió forint között lesz. A két modell között mintegy 1 500 000 forint árkülönbség lesz a V70 R javára. Gyártásuk 2003-ban, a tizedik héten kezdődik, a magyarországi forgalmazás várhatóan tavasszal indul. A hatvanas R 5,7, a V70 R 5,9 másodperc alatt gyorsul százra.

Az MG Rovernél nem láttunk újdonságot. Látványosságként csak a Genfben látottól eltérő színű, kék Rover TCV tanulmány szolgált. A hátsókerék-hajtású MG ZT sportlimuzinok bemutatója valószínűleg hazai pályán, a Birminghami Autókiállításon lesz, még idén ősszel.

Franco Sbarro minden szalonra tartogat valamilyen őrületet. Idén Párizsban a Citroën C8 Oxygene volt az ügyeletes. Az autó oldala a B-oszloptól kihajtható, az oldalfalban a menetiránnyal párhuzamos padokon ücsöröghetnek az utasok. A tető közepéről üvegasztal ereszthető le.

Olyan gyártók is kiállítanak Párizsban, akikre nem is számítottunk. Standja van a román Arónak és az orosz UAZ-nak is. Az Uljanovszki Autógyár a Simbir terepjáróval képviselteti magát. A dzsipek többféle motorral készülnek, például Iveco turbódízellel is.

Váratlan újdonság volt a Subaru Impreza modellfrissítése. A boxermotoros sportlimuzin és a kombi orra a Forester szabadidőautóéhoz vált hasonlóvá. Az új orral már a WRX STi modell és a WRC raliautó is látható volt. A turbós változat erősebb lett, teljesítménye 218-ról 225 lóerőre nőtt, maximális nyomatéka mostantól eléri a 300 newtonmétert.

A középkategóriás autók között idén a Honda Accord a legnagyobb újdonság. A szerényen meghúzódó autókba alig tudtunk beülni, mert konkurens gyártóktól érkezett kémek egész siserahada jegyzetelt bennük, vagy tapogatta a csomagtérfedél belső borításának rögzítését. A standon pirosban feszített az Accord Type-S, amelynek már álló helyzetben is élvezet volt kapcsolgatni hatfokozatú váltóját.

A Lada egészen komoly standon állított ki. Igazi újdonságot nem láttunk, egy Genfi kisautó tanulmány valamint a már ismert roadstertanulmány volt a fő attrakció. A 110-es sorozatból látható volt gázüzemű modell. A karosszériaváltozatok mindegyike jelen volt, az 1976 óta gyártott Nivából is láthattunk néhányat. Hiányzott viszont a Chevy Niva, amelynek gyártását nemrég kezdte meg a Lada és a General Motors közös vállalata.