Párizsi látogatás a Peugeotnál 1

Párizsi látogatás a Peugeotnál

Párizsi látogatás a Peugeotnál 2

A 4000 négyzetméteres, dús növényzettel és szökőkutakkal ékesített Peugeot stand talán legfontosabb bemutatója a 3♥7 cc. Ellentétben kis testvérével, a 206 CC-vel, ez a kupé-kabrió modell négy teljes értékű üléssel rendelkezik. Ha az elektromos mozgatású tető csukásakor az üveg elmozdul benne, hogy könnyebb legyen elhelyezni a csomagokat, ezzel is fokozva a hétköznapi használhatóságot.

Nem csak a csomagtér fedélen elhelyezett szárnyban lévő harmadik féklámpa, de a hátsó lámpa is diódákkal müködik. Ez a megoldás kevesebb helyet foglal és az élettartama is nagyobb. 18 colos könnyűfém felniken gördül a 177 lóerős benzinmotorral mozgatott vörös színű kupé-kabrió. A belső tér vonalai megegyeznek a 307-esével,de a CC sokkal nemesebbnek mutatja magát. A hátsó fejtámlák mögött található az aktív bukókeret, amely szükség esetén kiugrik, hogy megóvja az utasokat.

A francia gyár elérkezettnek látta az időt, hogy a rali világbajnokságon ebben az évben is verhetetlennek tűnő 206 WRC sikerei megtestesüljenek egy igazán sportos modellben. Bár már létezik egy kétliteres sportmodell, ám a Párizsban bemutatott RC többet tud nála.

Továbbfejlesztették a 136 lóerős erőforrást, amely az átalakítások után immár 177 lóerőt ad le. Módosított hengerfej került az autóba, amiben mind a szívó, mind a kipufogó részt átdolgozták. A szívó oldalon folyamatosan változó szelepvezérlést alakítottak ki.
Könnyítettek a lendkeréken is, így könnyebben pörög fel a motor a magasabb fordulatszám-tartományba.

A 202 newtonméteres nyomaték leadására képes motor csak 7300-nál szabályoz le. A futómű specialisták nem foglalkoztak a kényelemmel, amikor az RC felfüggesztését hangolták. A cél a sportosság és a vezetési élmény volt. Nem csak a futómű, de a 17 colos felnikre húzott 205/40 R 17 es gumik is az útfogást javítják. A 206 RC 0-ról 100-ra 7,5 másodperc alatt gyorsul, végsebessége pedig 220 km/h.

A lágy vonalvezetésű 607-est is sportossá varázsolta a Peugeot a hazai szalonra. A kiállított Pescarolo modellben egy háromliteres, turbófeltöltéses erőforrás dolgozik. 400 lóerővel már igazán jó menetteljesítményre lehet képes a püspöklila színű limuzin.

A nagyobb teljesítményhez komolyabb futómű is szükségeltetik, ennek megfelelően 25 milliméterrel lejjebb ültették a karosszériát és 245/45-ös gumikat szereltek a 19 colos könnyűfém felnikre, hogy az autó stabilabb legyen. Mivel a széria sárvédők alatt nem fértek volna el a hatalmas kerekek, ezért 25 milliméterrel kiszélesítették őket. A tekintélyes méretű autót négydugattyús féknyergek lassítják, a kerekek mögé 345 milliméter átmérőjű féktárcsákat szereltek. Az egész utasteret bőr kárpit borítja, amelyben a sötét bíbor és a szilvakék árnyalat keveredik egymással.

H2O névre keresztelték azt a kis tűzoltóautót, amely a Peugeot legújabb eredményeit hordozza a tüzelőanyag-cellás fejlesztés területén. Az autó akkumulátorokról táplált elektromos motorral is működik. Megjelenésében emlékeztet a Káró-Pikk duóra, ám azoknál robosztusabb felépítésű. Az autó már valós idejű hidrogénfejlesztő rendszerrel működik, így nincs gond a hidrogén tárolásával.

Nátrium-bórhidrid tartalmú vizes oldatból állítják elő a hidrogént. A tanulmány a hagyományos járművekkel ellentétben oxigénmentes helyen is működőképes, ilyenkor az autóban elhelyezett palackokból nyeri az oxigént. Nagy füst esetén is biztonságosan a helyszínre tudja juttani a tüzoltókat a H2O a lökhárítóba épített távolságérzékelőknek és az autó radarrendszerének köszönhetően.

Tűzoltási feladataiban elektromosan működtethető létra, valamint a hátsó részen elhelyezett tömlőcsatlakozók segítik a kisautót. Nem szabad megfeledkezni arról sem, hogy a tüzelőanyag-cellás járművek vizet termelnek, ami fontos a tűzoltáshoz.

Láthattuk a Peugeot 107-es tanulmányváltozatát, a Sesame-ot, amelynek legnagyobb érdekessége a tolóajtó. A mindössze 3,7 méter hosszú autó ajtajait elektromos motorok mozgatják. A kétajtós kisautóban az egyterűs kialakításának köszönhetően hátul is megfelelő lábtér van. Mivel a pótkerék, a terepjárókhoz hasonlóan a hátfalon kapott helyet, a csomagtartó is nagyobb. Nagy üvegfelületek határolják a Sesame-ot, amely így jól átlátható. 17 colos felnikkel tették látványossá a 110 lóerős tanulmányautót.