Azt is hallottuk, hogy csúszik, azt is hallottuk már, hogy mégis látható lesz Párizsban. A 147 GTA-ról végül már idén szeptemberben lerántják a leplet, a helyszín a Párizsi Autószalon.

A Golf R32 241 és a Focus RS 215 lóerejével szemben a 147-es a 156 GTA-ból már ismert, 3,2 literes hathengeres motort kapja meg, 250 lóerős teljesítménnyel. A motor ereje a hatsebességes váltó segítségével jut el az első kerekekhez. Az erősebb motor miatt megerősítették a váltóban fogaskerekeket és a kuplungot, ezenkívül egy külön olajhűtő ad megfelelő hűtést a motornak. Túl ezen átdolgozták a légszűrőrendszert és a motorelektronikát, valamint az alapmodellnél sportosabb hangot kölcsönöztek a mérnökök a GTA verziónak.

A megnövelt teljesítményhez igazították az Alfánál a futóművet is. A kerékfelfüggesztés szerkezeti megerősítésével és a karosszéria leültetésével a futómű jóval keményebb, sportosabb lett. A 17 colos könnyűfém felniken 225/45-ös gumik feszülnek, melyek a közvetlenebb kormányzással együtt még sportosabbá teszik a 147 GTA-t.

Az Alfa Romeo Centro Stile tervezői által átformált karosszéria a sárvédő-szélesítésben, az oldalsó küszöbökben, új első és hátsó kötényekben valamint hátsó légterelőben különbözik az alapmodelltől.

A jelentősen megnövelt méretű féktárcsák nagyobb teljesítményű féknyergekkel biztosítják a gyár szerint a versenysportból ismert lassulási értékeket. Az ABS és az elektronikus fékerőelosztás (EBD) ugyanúgy széria felszerelés, mint a kipörgésgátló (ASR). Magyarországon 2003 kora tavaszán jelenik meg az újdonság.

Az olasz gyár bemutatja az 1,9 JTD dízelt 16 szelepes, Multijet változatban. A nagyon modern dízel 140 lóerős, ami 25 lóerővel több, mint az Unijet elven működő négyhengeres motor. Az Alfa adatai szerint az átlagfogyasztása kereken 10 százalékkal kisebb a 115 lovasnál. Az új négyhengeres az Alfa 147-esbe és a 156-os sorozatba lesz választható. Az Unijet és a Multijet között az a különbség, hogy utóbbi ütemenként több egységben fecskendezi be a gázolajat, míg az Unijet összesen kettőben. A Multijetben a fő befecskendezés 2-3 vagy 4 részre oszlik.