Három új modell az Opeltől 1

Három új modell az Opeltől

A szeptember 19-ig nyitva tartó hannoveri haszonjármű kiállításon három új autót mutat be az Opel. A Vivaro “Business” egy új Opel luxusbusz. Az utastérbe bőr és hasított bőr utánzatú, úgynevezett alcantara üléseket és lenyitható asztalokat szereltek be. Az ülések 180 fokkal elfordíthatók. A Businesst egy 2,5 literes, közös nyomócsöves turbódízel hajtja, melynek teljesítménye 133 lóerő, amit egy 6-sebességes váltó juttat el a hajtott kerekekhez. A szériakivitelhez tartozik a 18 colos könnyűfém kerék, az elektromos ablakemelő, a központi zár, a klímaberendezés és a CD-s rádió integrált navigációs rendszerrel.

Aki munka után szívesebben szörfözik valamelyik tavon, mint az interneten, az inkább a Vivaro Life-ba üljön át, mely egy sokoldalú kisbusz. A Vivaro “Life” a maga 4,78 méterével nem sokkal hosszabb, mint egy középosztályú limuzin, és mégis nagy, átalakítható belső térrel rendelkezik.

Az Opel szabadidőautója a Westfalia lakókocsigyártóval együttműködésben született meg. Az első és a második sor minden ülése 360 fokkal elforgatható, előre- és hátratolható, továbbá össze is hajtható. Étkezési célokra rendelkezésre áll egy szétnyitható asztal a második és a harmadik üléssor között. A kisbusz három különböző motorral kapható: 1,9 DTI és 2,5 DTI dízellel, valamint kétliteres benzinmotorral. A váltó minden motorváltozatban 6 sebességes. A Vivaro Life Világpremierje a szeptemberi hannoveri vásáron van, szériagyártása viszont csak 2003 májusában kezdődik.

A földgázzal működő Astra Caravan 2003 tavaszán jelenik meg. Minden gázüzemű Astrát CNG-nek (Compressed Natural Gas – sűrített földgáz) neveznek. Az üzemanyagot két, összesen 110 literes űrtartalmú biztonsági gáztartály tárolja, ezenkívül van egy 14 liter tartalék benzint befogadó tank. Ha kifogyna a gáz, a sofőr könnyen átkapcsolhat benzin üzemmódra. Az 1.6 CNG motor 97 lóerős, az 1,6 literes ECOTEC benzinesen alapul. Az Astra Caravan 1.6 CNG végsebessége 177 km/óra, nulláról százra 14,5 másodperc alatt gyorsul. A gázüzemű Astra rendkívül gazdaságos, egy hasonló teljesítményű turbódízel Astránál 30 százalékkal, a benzineshez viszonyítva 50 százalékkal alacsonyabbak az üzemanyag-költségek.