Szerettük, bár púpos volt. Örültünk a jelenlétének, bár télen fáztunk benne és a 34 lóerős motorja kissé zúgott is. Viszont megbízható barátunk volt a Bogár. Egy igazi társ!

2004 végén mindez már a múlté lesz, ugyanis ekkor jön le az utolsó Bogár a mexikói Puebla-ban a gyártószalagról. Ezt Reinhard Jung, a Volkswagen Mexikó új vezetője jelentette be. Ettől az időponttól kezdve szigorúbb kipufogógáz normatíva érvényesül, amelyet a Bogár már nem tud teljesíteni.

Két évvel ezelőtt a VW még több mint 41.000 “Sedant”-t – ahogy az öreg Bogarat Mexikóban hívják – gyártott. Ebben az évben már csak fele annyit gyártanak, kb. 60 db-ot naponta. “Ha a gyártott kocsik száma 50 alá süllyed, már nem leállunk a termeléssel” – mondja Reinhard Jung. 1954 óta a Volkswagent Dél-Amerikában gyártják. 7000 euróba kerül, ez a legolcsóbb autó Mexikóban.

Az új Beetle Cabrióra vár majd a feladat 2004-től hogy az ős-Bogár kihalásával keletkező űrt betöltse. Az új Cabrio Európában és az USA-ban jövőre kerül piacra.