Mint egykor az ős-Cabriolet Bogárnál a vászontető a C-oszlop helyén fekszik, harmonika alakban. Hála a különleges redőzésnek, az összehajtogatott tető – beleértve a fűthető hátsó szélvédőjét – most már kevésbé vastag. Ahhoz, hogy a Beetle Cabrio három rétegű vászontetejét 13 másodperc alatt összehajtogassa az elektrohidraulikus rendszer, a vezetőnek mindössze két reteszt kell oldania.

A hátsó üléssor mögé bukókeretet építettek be, mely boruláskor védi az utasokat. Egy érzékelő állandóan figyeli a borulásveszélyt, és szükség esetén kioldja a védőszerkezetet. Oldáskor a hátsó bukókeret a megerősített szélvédőkerettel együtt óvja az utascellát.

Három benzines és egy dízel motorral rendelhető a nyugat-európai valamint az amerikai piacon a Beetle Cabrio. Az alapmotor 1,4 literes, 75 lóerős. Ezt a 105 lóerős 1,6-os és a csúcsmotornak számító 115 lóerős kétliteres követi. A dízel-palettán csak egy motor áll, 1,9 literes lökettérfogattal és 100 lóerős teljesítménnyel.

A Beetle Cabrio a zárt tetőstől eltérő különleges színekben, például tengerkék és érett sárga fényezéssel lesz kapható. A Mexikóban készülő modell még a legolcsóbb változatban is meghaladja az ötmillió forintnak megfelelő 20 ezer eurós összeget.