Európai 2003-as Honda Accord 1

Európai 2003-as Honda Accord

Nagyobb, kényelmesebb és biztonságosabb lett a Honda Accord a gyár szerint. Azt a fotókról is megállapíthatjuk, hogy az utód külseje sokkal sportosabb a jelenlegi Accordnál. Az oldalsó irányjelzők a külső visszapillantókban vannak.

A tengelytáv nem változik, marad 2668 milliméter, a külső méretek azonban nőnek. A belső térben újdonság, hogy az Accord is belép a tengelyirányú kormányállítást kínáló japán autók maroknyi csapatába.

A tervek szerint széria lesz a függönylégzsák, a kétzónás, oldalanként beállítható klíma és a CD-s autórádió.

A futómű igényes konstrukció. Elöl kettős keresztlengőkaros felfüggesztés, hátul öt lengőkar vezeti a kerekeket. A 190 lóerős Accordban széria a menetstabilizáló elektronika, természetes tartozék a fékasszisztens, a blokkolásgátló vagy az elektronikus fékerőelosztó az összes modellben.

Elsőként a kétezres és a 2,4 literes i-VTEC motorral lesz megvásárolható az autó. Mindkettő változó szelepvezérléses és két vezérműtengelyes. 155 lóerő (114 kW) a kisebbik motor teljesítménye, az erősebb 190 lóerős. A nyomaték 190 illetve 220 Nm 4500-as fordulaton, az átlagfogyasztás 7,5 illetve 9,4 liter 100 kilométerre. A csúcsmodell kézi váltója hatfokozatú, a kétliteresben öt előremeneti fokozat van. A rendelhető automata ötfokozatú.

Magyarországon 2003. január-februártól lehet megvásárolni az új Accordot. Nagy Károly, a Honda Hungary Kft. PR és dealerfejlesztési vezetője a vezess.hu kérdésére azt mondta, hogy elsőként a kétezres és a 2,4 literes benzinesekkel lesz kapható az autó, lépcsőshátú karosszériával. A kombi körülbelül fél évvel a limuzin megjelenése után lesz megrendelhető.