A formatervezés a korábbi Zafira Snowtrekkerrel, a G90-nel és a Signummal egy irányba mutat. A belső tér minőségi összhatása Martin Smith, a nemrég kinevezett formatervezési igazgató szerint jobb lesz, mint a Vectra C esetében, ami az alsó középkategóriában nagy szó. Smith véleménye szerint ezen a területen az Opel elérte az etalonnak tekintett Volkswagent vagy az Audit.

A méretek nem sokat nőnek, a 262 centis tengelytáv például alig egy centiméterrel lesz nagyobb. A teljes hossz 4,5 centimétert nyúlik. Sokkal nagyobb lesz viszont a kombi, amely várhatóan 2004 év végén jelenik meg. Ez a modell 10 centiméterrel nagyobb tengelytávval készül majd, mint a ferdehátúból meredekhátúvá váló ötajtós.

A háromajtós jóval sportosabb lesz a jelenleginél. Érdekes modell lehet az Astra Eco, amely várhatóan egy kis hengerűrtartalmú Fiat dízelmotort kap. Ez a modell a kabrióval együtt 2006-ra készülhet el, de az ennyire hosszú távú előrejelzésekben sok a bizonytalanság.

A motorok között lesz egy 1,4 literes 75 lovas, egy ezerhatos 100 lóerős körüli teljesítménnyel. A benzinesek részben közvetlen befecskendezésűek lesznek. 75, 110 és később 150 lóerős dízelekkel gyártják majd az Astrát, a turbódízelek mind a Fiattól érkeznek.

A műszaki csemegék közül az Astra megkapja a lábakat védő légzsákot és a kanyar ívét követő lámpát, amely a Signumban is megtalálható.