Ehhez hasonlóan ambiciózusak a magyarországi vezérképviselet céljai. Az idei első félévben kevés életjelt adó importőrnél tulajdonosváltás zajlott le. A korábban az osztrák KIA generálimportőr tulajdonában lévő KIA Motors Hungary részvényeit felvásárolta a német vezérképviselet. Mindez egy egész Közép-Európát érintő akció keretében történt, immár nyolc közép-európai képviselet van a német importőr tulajdonában. Ez a roppant nagy befektetés a KIA elszántságát mutatja az európai terjeszkedés megvalósításában.
A piacbővülés eszközei az új vagy modellfrissítés utáni autók. Ráncfelvarrást és átdolgozott motorokat kap a Rio, újra kapható a Carnival egyterű, jövő év elején hazánkban is megvásárolható lesz a fészliftes Magentis. 2003-ban jön a Shuma II.
Az importőr még idén bevezeti Magyarországra a márka csúcsmodelljét, a Sorentót. A cél kezdetben évente 1600 autó eladása. 2006-ra a KIA Motors Hungary 3 százalékos piaci részesedést kíván szerezni hazánkban, ami legalább 5000 autó értékesítését jelenti. Mindezt Thomas Hoffmann, a vezérképviselet igazgatója mondta el a vezess.hu kérdésére. Thomas Hoffmann, aki korábban a németországi importőr volt NDK-beli tevékenységét felügyelte, hozzátette, hogy nagyon szívesen jött Magyarországra.
Hazánkban a KIA forgalmának túlnyomó részét a haszonjárművek adták az elmúlt években. Az importőr feladata most az, hogy a tavaly 79:21-es haszonjármű-személyautó arányt kiegyensúlyozza és a KIA-t személyautó márkaként fogadtassa el Magyarországon.
Imázsalakítási okokból a KIA a fiatalos és dinamikus Sorento szabadidőautót pozícionálja a legmagasabbra autói közül, nem a hazánkban most bemutatott Magentis limuzint. A Magentis műszakilag megegyezik a Hyundai Sonatával. Érthető a két gyár közötti együttműködés, hiszen a KIA tulajdonosa 1998-óta a Hyundai.
Az elsőkerék-hajtású nagyautó kétféle benzinmotorral kapható hazánkban. A kétezres, 100 kW / 136 lóerő teljesítményűt a hazai sajtóbemutatón ki is próbáltuk. A könnyen és pontosan kapcsolható kézi váltóval a rövid próbaúton jól mozgott az autó, gyorsulása és rugalmassága is jó volt. Gyári adatok szerint az átlagfogyasztás 9,1 liter. A gyorsulási és végsebesség adatok: 10,6 másodperc és 207 km/óra.
Két hengerrel és 33 lóerővel kínál többet a V6-os Magentis. A 24 szelepes, 169 lóerős motorral szériafelszerelés az automata váltó, amely négyfokozatú. A KIA gazdaságosan üzemeltethető autókat kínál, ennek része, hogy mindkét motor megelégszik 91 oktános üzemanyaggal. Automata váltójával a kényelmes vezethetőséget megcélzó 2.5 V6 SE H-Matic 10,9 másodperc alatt gyorsul nulláról százra, maximális sebessége 209 kilométer óránként.
Háromféle felszereltséggel vásárolható meg a KIA limuzin. Az alapmodell a 2.0 SE, 5 299 900 forintért. Ennek biztonsági és kényelmi felszereltsége is igen jó. Alapáron négy légzsák, blokkolásgátló, kikapcsolható kipörgésgátló és Isofix gyermekülés rögzítés jár. A kényelmet szolgáló tételek között alapáras az automata légkondicionáló, a motoros tükör- és ablakmozgatás, valamint a szériában oly ritkán adott könnyűfém keréktárcsa.
A 2.0 SE Luxury modellben 5,8 millió forintért az ülésfűtés is széria elöl, a motoros magasságállítású vezetőüléssel és a bőr üléshuzattal együtt. A csúcsot a 6 599 900 forintba kerülő 2.5 V6 SE H-Matic képviseli. A bőrüléses autóban alapáras a négyfokozatú automata váltó és a sebességtartó automatika is. Mint bármely KIA-ra, a Magentisre is három év/100 000 kilométeres garancia érvényes.
A KIA máris elkönyvelhet egy nagy sikert a Magentis-szel: Dr. Kemény Dénes, a vízilabda-válogatott nemzeti hősként tisztelt kapitánya örömmel vállalta a felkérést és egy évig egy hathengeres KIA Magentis-szel jár.