Modellfrissítés az S-osztályon 1

Modellfrissítés az S-osztályon

Az idei modellévben az új hetes BMW már kemény konkurenciát jelentett az S-Mercedesnek, a 2003-as modellévre pedig az új Audi A8 és a Volkswagen Phaeton is megjelenik a luxuskategóriában.

A karosszérián csak szerény módosítások lelhetők fel, amelyek közül fontos az első lökhárító kiszélesített levegőbelépő nyílása. A gyár szerint ezzel sportosabb hatást kelt az autó. Kicsit más az áttetsző burás lámpák rajzolata is.

Egy S-osztályban még akkor is van egy-egy világújdonság, ha csak modellfrissítésről van szó. Most ez a Pre-Safe, amiről korában már írtunk. A rendszer a szintén Mercedes találmány ESP érzékelői vagy a fékasszisztens segítségével megpróbálja felismerni a balesetveszélyt és megelőzni a sérüléseket. A Pre-Safe például borulásnál bezárja a tolótetőt. Ütközés előtt az újdonság megfeszíti az öveket, a vezetőt kivéve az utasokat a motoros ülésállítással olyan pozícióba hozza, hogy a leghatékonyabb védelemben részesülve találkozzanak a légzsákokkal.

A belső térben az eltérő színek mellett lényegi újdonság az új E-osztályból átvett feláras multikontúrülés. Ebben számítógépes vezérléssel apró légkamrák fújódnak fel illetve eresztenek le így támasztva meg a testet kanyargós úton.

Új csúcsmodell jelenik meg a kínálatban, amely jóval erősebb lesz a 408 lóerőre taksált BMW 760i-nél illetve a 420 lovas A8-as Audinál és VW Phaetonnál. A Maybach motorja az S-osztályban “csak” 500 lóerős lesz, nem pedig 550, de a V12-es motor még így is 4,8 másodperc alatt gyorsítja százra az autót. Legnagyobb nyomatéka 800 Nm 1800-as fordulaton, ami 50-nel több a VW Phaeton V10-es turbódízelének erejénél.

Jelentős eltérések lesznek a motorpaletta alsó végén is. A 3,2 literes hathengeres hengerűrtartalmát 3,7-re növelték. A nyomaték 315-ről 350-re, a teljesítmény 224-ről 245 lóerőre ugrik. Az S 350 régóta megszokott név az S-osztály történetében. Ezzel a névvel régebben is létezett S-Mercedes, még a W 140 jelű “bálna” sorozatból, de az turbódízel volt. Még korábban a W 116-os szériából ismert az S 350 típusjelzés, előtte pedig a W 108/109-es sorozatból emlékezetes a 300 SEL 3.5, de ezek még V8-as modellek voltak.

A most frissülő sorozatban is lesznek V8-as szívómotorok, amelyek nagyobb változtatások nélkül kerülnek át a korábbi változatból.

Újdonság a feltöltött, V8-as S 55 AMG, amely az SL roadster kompresszoros motorjával készül majd, 500 lóerőre növelt teljesítménnyel. Nyomatéka 700 newtonméter lesz 2750-es fordulaton.

Felárért rendelhetővé válik a 4Matic állandó összkerék-hajtás a hathengeres és a nyolchengeres motorokhoz.

Erősebb és takarékosabb lett a hathengeres S 320 CDI. Teljesítménye 197 helyett 204 lóerő lesz, nyomatéka 470-ről 500 Nm-re nő, míg átlagfogyasztása 4 százalékkal 7,7 literre csökken.