A Mercedes-Benz a német válogatott főtámogatója. Szívesen vállalnának hasonló szerepet a 2006-os németországi világbajnokságon is
Az Opel 1986, az utolsó magyar részvétellel megrendezett labdarúgó-világbajnokság óta támogatta főszponzorként a VB-döntőt. Az 1998-as franciaországi VB volt az utolsó az Opel főtámogatásával
3 fotó
A autógyártók és importőrök remek lehetőséget kapnak a focivébével, hogy termékeiket népszerűsítsék. Ezt a lehetőséget a marketingstratégák eredeti vagy kevésbé frappáns ötletek bevetésével próbálják kiaknázni. Svédországban például nagyot dobott a helyi Hyundai importőr. Aki közvetlenül a foci VB kezdete előtt, május 31-ig megrendelt egy Hyundai Atost, Accentet vagy Elantrát World-Cup-Edition limitált modellként, visszakapja az autó árát, ha a svédek bekerülnek a döntőbe és megnyerik a mérkőzést. A vébé alakulását látva a koreai importőr még elfogadható kockázatot vállalt ezzel az akcióval.

A várakozások szerint durva becsléssel 30 milliárdra tehető a focivilágbajnokságot a televízióban követő nézők száma május 31. és a döntő között. Szinte biztosra vehető, hogy ez az embertömeg látja majd a főszponzor Hyundai hirdetéseit. A koreai gyár az Opelt váltotta fel a főtámogatói szerepben.

A német autógyár nem csak a világbajnoki döntő szponzorálásától állt el, hanem a Bayern München támogatását is abbahagyta. A Bayernnek persze nem kellett sok kört futnia egy új főszponzorért, egy másik autós cég, az Audi örömmel élt ezzel a lehetőséggel.

A Hyundai nemcsak a csapatok, a VIP-személyek vagy az újságírók utaztatásáról gondoskodik a japán-koreai közös rendezésű sporteseményen. A Hyundai a VB idején működteti a Hyundai Motor Company World Cup Plaza nevű élményparkot. Itt mindenkit potenciális ügyfélként kezelnek, a jövő legnagyobb vásárlóinak ígérkező kínaiakat pedig különösen barátságosan fogadják.

Az autóipari óriásvállalatok aligha hagyhatják kihasználatlanul a foci VB kínálta hirdetési felületeket. Bár a Hyundai euróban számolva is súlyos tízmilliókat fizetett a főtámogatói szerep elnyeréséért, mégis jól járt ezzel. A koreaiak várhatóan még az idén döntnek arról, hogy a 2006-os németországi világbajnoki döntőn is főszerepet vállalnak. Ha a Hyundai visszalép, a német válogatott mögött álló Mercedes-Benz boldogan lecsap a következő VB főtámogatóságára.

A visszalépők között van az Opel. A General Motors német leányvállalata 1986 és 1998 között négy egymás utáni világbajnokság szponzorálását vállalta magára főtámogatóként. Szereplésével elsősorban a márka iránti rokonszenven javított sokat az Opel. A futball VB pozitív hatása jóval túlmutat az eladások felpörgetésén.

Nem saját erőfeszítéseinek köszönhetően, de a Porsche is több megjelenéshez jut az orosz csapat egyik támogatója jóvoltából. Egy orosz olajipari vállalat a nemzeti tizenegy legjobbjának minden lejátszott mérkőzés után egy-egy Porschét ad át. A cég legalábbis az orosz csapat döntőbe jutására számít, mivel hét autót rendelt meg. A három csoportmeccs után a döntőig még négy mérkőzés vár a válogatottra. Mostanra biztossá vált, hogy az orosz csapat kiesésével legfeljebb három játékos kaphatott sportautót.