Az All-Terrain T/A aszfalton és terepen egyaránt jól használható gumiabroncs, a formatervezés markáns
Aszfaltterepjárókon lesz népszerű a BFG Macadam T/A
Az abroncsokat kipróbálhattuk különböző négykerékhajtású autókon, de száraz időben egyik guminak sem okozott megterhelést a pályák teljesítése
Amit a személyautó gumik között minőségben és presztízsben a Michelin jelent, azt a terepjárók között a BF Goodrich adja
7 fotó
Új márka, az amerikai BF Goodrich forgalmazása kezdődött meg a hazai gumipiacon. Kezdetben a terepjárókhoz kínált abroncsokat vezetik be a magyar piacra, a személyautókra szánt gumik importja 2003-ban indul. A terepjáró pickupokon és dzsipeken, szabadidőautókon használható gumik importját az erős piaci növekedés tette indokolttá. A Michelin Hungária Kft. adatai szerint csak a legmagasabb sebességindexű, sportos abroncsok piaca bővül gyorsabban a 4X4-es keresletnél. Az elmúlt néhány évben 30 százalék körüli volt ez a növekedés.

Négy gumi szerepel a kínálatban. Az első a Macadam T/A, a második a Radial Long Trail T/A. Ezeken kívül forgalmazzák a Radial All Terrain T/A Ko valamint a Radial Mud Terrain T/A Km gumiabroncsokat.

Vannak csak aszfaltra szánt gumik, amelyek a diszkódzsipek tulajdonosainak tökéletesen meg is felelnek. A Toyota Rav4-re hasonlító szabadidőautók tulajdonosait célozzák meg a Macadam T/A gumiabronccsal. Ez a gumi városi és országúti használatban teljesít jól. 15 és 18 colos méretben kapható ez a típus, H sebességindex-szel (210 km/óráig).

A részben terepre, részben aszfaltra optimalizált gumik egyike a BFG All Terrain T/A Ko. Ennek oldalfala és futófelülete is látványos mintázatot kap. A markáns, férfias designelemeken kívül az abroncs erősített szerkezete is a terepes használhatóságot szolgálja. Épített úton a hosszabb élettartam, a jó viselkedés vizes úton és a kényelmesebb rugózás különbözteti meg elődjétől az All Terrain T/A Ko-t.

Az 50:50 arányban terepezéshez és szilárd burkolatra optimalizált All Terrain T/A Ko guminál egyértelműbb a Mud Terrain T/A Km feladata. Megfelelő aszfaltos viselkedés mellett a minél jobb terepjáró-képességet szolgálja ez a változat. Ez a típus kemény terepjárókra való, amilyen a Toyota Land Cruiser, a Lada Niva vagy a G-Mercedes. A forgalmazó sziklákon, homokdűnéken, mély sárban és hóban is kiváló kapaszkodóképességet valamint kimagasló tartósságot ígér. Ebben szerepe van a karkasz nagyon erős, úgynevezett TriGard szerkezetének.

A BF Goodrich hazánkban sem ismeretlen, főleg az autósportot kedvelők előtt nem az. A Párizs-Dakar és más sivatagi versenyek élmezőnye jellemzően BFG abroncsokkal vág neki a gumigyilkos gyorsaságiknak.

A cég elnevezése az amerikai Benjamin Franklin Goodrich nevéből ered, aki 1870-ben alapította gumiipari vállaltát. A cég úttörő volt a korom felhasználásában a gumik alkotóelemeként. Az élen járt a cég a tömlő nélküli abroncsok és a teljesen leeresztett állapotban is használható gumik kifejlesztésében. Több halhatatlan légi járművet is BFG abroncsokkal szereltek fel, például Charles Lindbergh “Spirit of St. Louis” nevű repülőjét, amellyel elsőként szelte át megállás nélkül az Atlanti-óceánt.

1990-ben vette meg a Michelin a BF Goodrich gumigyárat. A francia óriásvállalathoz a BF Goodrich és természetesen a Michelin mellett a következő gumimárkák tartoznak: Kléber, Riken, Siamtyre, Stomil, Taurus, Uniroyal. A BF Goodrich abroncsok vezérképviseletét a Michelin Hungária Abroncsgyártó Kft. látja el hazánkban.