Egyre nő a kereslet a gázüzemű teherautók iránt a Volvo Trucks szerint. A göteborgi székhelyű gyártó arról számolt be, hogy eddig összesen nyolcezer gázüzemű teherautót adott el világszerte. Ez háromezerrel több, mint amennyi elektromos járművet értékesített.

Meglepő módon a Volvo Trucks eladásai 25 százalékkal nőttek a gázüzemű teherautók terén 2024-ben. A legnagyobb felvevő piacok közé sorolható Svédország, Norvégia, Hollandia, Spanyolország és az Egyesült Királyság. 

A Volvo gázzal működő erőforrásai D13-as dízelmotorra épülnek és 420, 460 továbbá 500 lóerős változatban érhetők el. Akár 60 tonnás össztömegű szerelvényekben is használhatók. A legnagyobb, 225 kilogrammos tartállyal rendelkező változattal akár ezer kilométert is meg lehet tenni egy feltöltéssel. 

A G13 típusú gázmotorok az FM, FH és FH Aero modellekben kaphatók és biogázzal (szerves hulladékból előállított nem fosszilis gáz) és a hagyományos LNG-vel (cseppfolyósított földgáz) egyaránt használhatók. Ennek azért van jelentősége, mert így nem egyféle üzemanyaghoz van kötve a teherautó.

5 fotó

Dízelről biogázra, vagy bioLNG-re való átállás esetén akár 100-os CO2-kibocsátás is elérhető. Emellett a Volvo Trucks szerint a biogáz a dízelhez képest költséghatékony megoldás azokon a piacokon, ahol adókedvezmények és állami támogatások érhetők el a megújuló üzemanyagokra és az alacsony károsanyag-kibocsátásra. 

A Volvo Trucks ugyanakkor nem kizárólag a gázhajtású teherautókkal képzeli el a jövőt. A vállalat „háromutas” stratégiával rendelkezik a nettó zéró károsanyag-kibocsátás eléréséhez. Ebben az elektromos-akkumulátoros, üzemanyagcellás és belső égésű motorokkal rendelkező teherautók egyaránt megtalálhatók.

Ha kíváncsi vagy rá, hogy váltak a népszerű dízelmotoros modellek gázüzeműekké, akkor olvasd el ezt a cikket.