Az F-150 Lightning elektromos pickup kifejezetten munkaeszköznek fejlesztett kivitele, a Pro modell adta a Ford legújabb rendőrségi járművének az alapját. Nem véletlenül választották ezt a robosztus modellt, hiszen így az  F-150 Lightning Pro Special Service Vehicle (SSV) igazi aduásza lehet bármely rendőrségi flottának.

Ennek a platósnak mindenhol elsőbbsége van 1
Ennek a platósnak mindenhol elsőbbsége van 2

Ennek a platósnak mindenhol elsőbbsége van

Ennek a platósnak mindenhol elsőbbsége van

Ennek a platósnak mindenhol elsőbbsége van 15
Ennek a platósnak mindenhol elsőbbsége van 16
Ennek a platósnak mindenhol elsőbbsége van 17
Ennek a platósnak mindenhol elsőbbsége van 18
Ennek a platósnak mindenhol elsőbbsége van 19
Ennek a platósnak mindenhol elsőbbsége van 20
Ennek a platósnak mindenhol elsőbbsége van 21
Ennek a platósnak mindenhol elsőbbsége van 22
Ennek a platósnak mindenhol elsőbbsége van 23
Ennek a platósnak mindenhol elsőbbsége van 24
Ennek a platósnak mindenhol elsőbbsége van 25
Ennek a platósnak mindenhol elsőbbsége van 26
Fotó megosztása:

A Pro Power Onboard rendszer (amely a nagy feszültségű hajtóakkumulátorról képes meghajtani hordozható gépeket és egyéb háztartási fogyasztókat) nélkülözhetetlenné teheti a járművet, ha baleseti helyszínt kell megvilágítani, viharkárokat elhárítani, vagy bármely egyéb, elsősorban lakossági szolgálati és nem bűnüldözési feladatot elvégezni.

Ennek a platósnak mindenhol elsőbbsége van 27

Az utóbbiban is számíthatnak ugyanakkor a pickupra a rendőrök, hiszen már az alapkivitelű akkumulátorral is 458 lóerőre és 1050 Nm forgatónyomatékra támaszkodhatnak, ha pedig a nagy kapacitású akkumulátorral szerelik az autót, a teljesítmény 588 lóerőre ugrik (változatlan maximális forgatónyomaték mellett), és az F-150 Lightning Pro SSV nem egészen 4 másodperc alatt képes 96 km/óra sebességre gyorsulni, vagy elvontat 4450 kilogrammot, ha éppen arra van szükség.

Ennek a platósnak mindenhol elsőbbsége van 28

A kivitel civil szemmel spártai. Az első üléseken durva, strapabíró szövetkárpit, minimális oldalpárnázatuk nem sok oldaltartást ígér, a hátsó üléssoron pedig az üléseket primitív műbőr, a padlót egyszerű műanyag borítja. Mindez azonban így jó: az első ülésekre így fegyveröv levétele nélkül is könnyen beülhetnek, onnan kiszállhatnak a rendőrök, hátul pedig a tisztíthatóság a legfontosabb. A két üléssor között az első ülések háttámlájába beépített acél védőlemezek vonnak határt, így a gyanúsítottak nem tudnak kárt tenni az őket szállító rendőrökben.

Ennek a platósnak mindenhol elsőbbsége van 29

A középkonzolt előkészítették a különféle szükséges berendezések felszerelésére, ahogy a tetőlemezen is előtelepített aljzatok segítik a fényhíd vagy egyéb figyelmeztető és jelzőfények rögzítését. A rendőrségi felszerelés tárolására a platón kívül a 400 literes elülső csomagtér szolgál; itt egy további elektromos csatlakozóaljzat kiépítésére is lehetőséget kínál a Ford.

Alább videón tekintheted meg az első elektromos rendőrségi haszonjárművet; ha nem indul el magától a lejátszás, kattints a képre!

a videó a hirdetés után indul