Nincs kínosabb annál, mint amikor egy beharangozott szenzáció alulteljesíti az elvárásokat. A Ford elébe ment ennek, és konzervatív becsléseket közölt az F-150 Lightning elektromos pickupról – persze ez relatív, hiszen már az alapkivitelű akkumulátorcsomaggal elérhető 432 beígért lóerő is brutálisan sok egy platós haszonjárműnek,  a nagy hatótávolságú verzió 571 elméleti lóereje pedig pláne.

Ehhez képest viszont a modell homologációja során új értékeket mértek és rögzítettek a hatóságok: az alapverzió 458 lóerő (+6%), az erősebb modell 588 lóerő (+3%) csúcsteljesítményre képes. Az 1051 Nm mindkét modell esetében stimmel.

Nem stimmelnek a legújabb Ford teljesítményadatai 1
Nem stimmelnek a legújabb Ford teljesítményadatai 2

Nem stimmelnek a legújabb Ford teljesítményadatai

Nem stimmelnek a legújabb Ford teljesítményadatai

Nem stimmelnek a legújabb Ford teljesítményadatai 6
Nem stimmelnek a legújabb Ford teljesítményadatai 7
Nem stimmelnek a legújabb Ford teljesítményadatai 8
Fotó megosztása:

Hasonlóképpen túlteljesít homologált értékeivel a hasznos terhelhetőség terén az F-150 Lightning: az előzetesen számolt 890 helyett 995 kilót (+11,8%) cipelhet magával a pickup. Korábban a hivatalos hatótávolsággal jártak így a vevők: a gyártó által előzetesen kalkulált értékeknél érezhetően messzebb megy egy feltöltéssel az autó – persze szigorúan elméleti síkon.

Mindez persze nyilván jól megtervezett marketingvarázslat, amelyre ugyanakkor nem szorult rá a Ford: az F-150 teljes 2023-as modellévi gyártását ugyanis már azt megelőzően eladták, hogy hivatalosan megkezdődött volna a modell értékesítése.