A németországi háztartásigép-gyártó Miele vette meg az Opel Vivaro-e Hydrogen első példányát. A könnyű áruszállító akkumulátoros elektromos verzióját fedélzeti hidrogéntartályokkal, valamint üzemanyagcellával kiegészítő jármű menet közben, hidrogénből és (légköri) oxigénből állítja elő a villanymotor hajtásához szükséges elektromos energiát.

Szolgálatba állt az első hidrogénes Opel Vivaro 1
Szolgálatba állt az első hidrogénes Opel Vivaro 2

Szolgálatba állt az első hidrogénes Opel Vivaro

Szolgálatba állt az első hidrogénes Opel Vivaro

Szolgálatba állt az első hidrogénes Opel Vivaro 11
Szolgálatba állt az első hidrogénes Opel Vivaro 12
Szolgálatba állt az első hidrogénes Opel Vivaro 13
Szolgálatba állt az első hidrogénes Opel Vivaro 14
Szolgálatba állt az első hidrogénes Opel Vivaro 15
Szolgálatba állt az első hidrogénes Opel Vivaro 16
Szolgálatba állt az első hidrogénes Opel Vivaro 17
Szolgálatba állt az első hidrogénes Opel Vivaro 18
Fotó megosztása:

A modellt még májusban mutatta be az Opel, nagyjából egy időben a konszerntárs Peugeot és Citroën márkák hasonló (azonos) típusaival.

Az autó egy 45 kW teljesítményű üzemanyagcellával és egy 10,5 kWh kapacitású akkumulátorral rendelkezik. Utóbbi 50 kilométeren át képes egyedül is mozgatni az autót (ha például kiürültek a H2-tartályok), a teljes hatótávolság 400 kilométer. A hidrogéntartályok 3 perc alatt tölthetők fel, a lítiumion-akkumulátor töltése több időt vesz igénybe, viszont menet közben is töltődnek, hála a regeneratív fékrendszernek.

Szolgálatba állt az első hidrogénes Opel Vivaro 19

A Vivaro-e Hydrogen kétféle hosszal (495 és 530 cm) kapható, a raktér kapacitása 5,3, illetve 6,1 köbméter, a hasznos teherbírás eléri az egy tonnát.