A BYD Dél-Spanyolországban, a Real Murcia stadionjánál mutatta be azokat az elektromos haszonjárműveket,  amelyek forgalmazása hamarosan megkezdődhet az Európai Unióban. A kínai gyártó három kategóriában száll ringbe az európai vásárlók kegyeiért, de később tovább bővíti kínálatát.

A bemutatott modellek között van a T6-os 7,5 tonnás össztömegű városi áruszállító, a repülőterek és logisztikai központok számára tervezett Q1M nehéz kategóriás vontató, valamint T3-as elektromos furgon. Utóbbi egyértelmű kihívója lehet a Nissan e-NV200-asnak, bár valamivel kisebb, 200 kilométeres hatótávval rendelkezik. A dobozos T6-os pedig a Portugáliában készülő Fuso eCantert szorongathatja meg, feltéve, ha finanszírozási feltételek és az összeszerelés minősége kellően pozitív lesz az üzemeltetők számára.

BYD T6-os modell

2018-ban a BYD létrehozta elektromosteherautó-részlegét és megkezdte két prototípus európai tesztkörútját. Pilot jelleggel elsőként Spanyolországban indulhat el a járművek értékesítése. Az európai bemutatóval megkezdtük az elektromos áruszállítók és teherautók gyártását Európában” – jegyezte meg a rendezvényen Javier Contijoch, a BYD Europe alelnöke. Az elektromos teherautók gyártása hazánkban, a cég komáromi gyárában indulhat meg. Azt azonban egyelőre nem tudni, hogy pontosan kiknek, de a kínaiak Spanyolország után szeretnének más európai országokban is megjelenni akkumulátortechnológiás járműveikkel.

BYD Q1M elektromos vontató

A BYD 2017-ben nyitotta meg magyarországi üzemét. Már akkor felmerült, hogy a buszgyártás beindítása után akár elektromos targoncákat, valamint könnyű teherbírású teherautókat is gyártanának ott. Előbbi esetében ráadásul meglehetősen jó referenciával rendelkezik a cég, hiszen várakozások szerint idén legalább 3000 elektromos targoncát értékesít Európában. A multi már komoly kínálattal büszkélkedhet a könnyű és a nehéz teherbírású elektromos teherautók terén, hiszen van már elektromos kukásautójuk és dömperjük is.