A holland gyártó 16,6 %-os részesedést ért el a 16 tonna feletti teherjárművek piacán Európában. A nyerges vontatók terén még ennél is nagyobb, 19,8%-os eredményre tett szert. A közepes teherbírású teherautók (6-16 tonna) kategóriájában a DAF valamivel szerényebb arányt képvisel, mivel a friss adatok szerint az összértékesítési eredmények 9 százalékát tudhatja magáénak. Ez a szegmens ugyanakkor 2018-ban 500 járművel, 52 ezerre csökkent 2017-hez képest.

Tavaly 13 ezerrel többet, összesen 319 ezer  nehéz kategóriás teherjáművet adtak el a kontinensen. A korábbi évekhez hasonlóan ebben a szegmensben  Hollandiában (32,0%), Egyesült Királyságban (26,5%), Lengyelországban (23,2%) és Magyarországon (32,6%) tudott elérni a DAF piacvezető pozíciót. A fentiek mellett Belgiumban (22,1%), Bulgáriában (19,9%) és Csehországban (19,5%) is a holland gyártó rendelkezett a legnagyobb piaci részesedéssel. Németországban, Európa legnagyobb teherautó-piacán pedig 12,3%-os részesedésével ismét a DAF lett a legjelentősebb importmárka.

Tavaly leszállították az első, sorozatgyártású elektromos CF-et egy holland szupermarket hálózatnak.

A DAF tíz éve piacvezető idehaza a 6 tonna feletti össztömeggel rendelkező járművek esetében. A márka hazai forgalmazója 2018-ban minden eddiginél több, 1846 új teherautót helyezett összesen forgalomba Magyarországon, amivel 32,5 százalékos részesedést ért el a szegmensben.

„Tavaly lényegesen több LF modellt adtunk el olyan kisvállalkozóknak, akiknek nem a fuvarozás a fő profiljuk. Az építőipar fellendülése is jól látszik modelljeink értékesítésén. Az új generációs CF és XF szintén beváltotta a hozzájuk fűzött reményeket, a legtöbb ügyfelünk a gyártó által ígért hét helyett inkább nyolc-kilenc százalékkal kisebb üzemanyag-fogyasztásról számol be” – jegyezte meg Kiss Dávid, DAF Hungary Kft. ügyvezető igazgatója. Hozzátette: idén a 2018-ashoz hasonló piacmérettel számol és hamarosan megkezdik azoknak a különleges kiadású modelleknek az értékesítését, amellyel a 10 éve meglévő hazai piaci elsőbbséget ünneplik.

A növekvő igények miatt a DAF rekordszámú, több mint 67 ezer könnyű, közepes és nehéz kategóriás teherjárművet gyártott, 10,1 %-kal többet az előző évhez képest. A cégcsoport emellett Ausztráliában megkezdte a DAF CF összeszerelését is a helyi piacra.