Amikor egy gyerekzsúron valaki felteszi a kérdést, hogy “ki kér fagyit”, persze, hogy mindenki rávágja, hogy „én”. Valahogy így állunk most a közepes teherbírású teherautóknál az elektromos hajtáslánc terén. A sort még a Tesla kezdte, aztán a Thor Trucks folytatta. Nemrég a Volvo Trucks jelentette be, hogy 2019-től megjelenik ebben a szegmensben null emissziós hajtáslánccal, de a Mercedes korábbi elképzeléseiről sem szabad megfeledkezni. Igaz, a németek az évtized végére ígérik a 18, illetve 25 tonnás elektromos teherautók sorozatgyártását.

Nemrég a Renault Trucks is lerántotta a leplet ilyen irányú terveiről. Ezek szerint a francia cég 2019-ben közepes teherbírású elektromos teherautókat fog piacra dobni. Bár nem nevezték meg, de nagy valószínűséggel a null emissziós D-modell továbbfejlesztett változatairól lehet szó.

A sorozatgyártásra szánt modellekbe beépítik a tesztjárművekkel kapcsolatos tapasztalatokat is, hiszen a Renault Trucks partnerei bő 10 éven át nyúzták az elektromos teherautókat valós üzemi körülmények között. A 12-16 tonnás elektromos teherautók eddig többek között olyan üzemeltetőknél álltak forgalomba, mint a Carrefour, Nestlé vagy a Delanchy Group. Ezen felhasználók a próbafutások ideje alatt az akkumulátorok különböző időjárási kondíciókban nyújtott teljesítményéről, a töltési intervallumokról és az esetleges speciális karbantartási igényekről folyamatosan tájékoztatták a gyártót.

A Renault Trucks 2009 óta jelentős összegeket fordít az elektromobilitással kapcsolatos kutatásokra és fejlesztésekre. A francia cég számára nem teljesen ismeretlenek az akkumulátortechnológiás haszonjárművek, ugyanis 2010 óta forgalmazzák a 4,5 tonnás Maxcityt.

A városi, illetve regionális áruszállításra tervezett haszonjárművek a cég Blainville-sur-Orne-i gyárában fognak készülni, Normandiában, ahol már megkezdték annak a gyártósornak a telepítését, amelyről később legördülhetnek az elektromos teherautók.