A konkrét helyzet szerint egy oldalára borult és kigyulladt buszból kellett kimenteni néhány utast. A bemutató főszereplője egy Ikarus 412-es alacsony padlós autóbusz volt, melyet jól láthatóan már korábban is alkatrészbányaként használt a közlekedési társaság. A budapesti 412-esek nem tartoznak a főváros sikerszériái közé, ugyanis több kigyulladt belőlük, egyes példányok karosszériái pedig idő előtt elkezdtek rohadni.
Ikarus 412-esek Budapesten
A főváros eredetileg 115 darab 412-est vásárolt 1999-ben és 2001-ben. Az első 60 darabos szériát a mátyásföldi Ikarus-gyárban szerelték össze, mivel nem készültek el a buszok határidőre, a gyár kötbér fejében további 5 darab autóbuszt gyártott a BKV-nak 2000-ben.
2001-ben újabb 50 darab autóbusz készült a BKV-nak, de a típus némileg módosítva lett (Ikarus 412.10C). Nagyobbak lettek az ablakok nyitható részei és némileg változott az üléselrendezés is: a második utasajtót követően mindkét oldalt “másfeles” üléseket építettek a buszokba.