Eddig sem volt piskóta a Gumpert Apollo, de a kisszériás sportkocsi 2010-re megújult. A Roland Gumpert, az Audi korábbi tesztpilótája és az Audi sportrészlegének vezetője által létrehozott cég számos újdonságot hozott a Genfi Autószalonra.

360 km/órás végsebességre képes

360 km/órás végsebességre képes

360 km/órás végsebességre képes


Elkészült például az Apollo Sport. Az aerodinamikailag továbbfejlesztett karosszériával készülő kétüléses járgány még erősebb motort rejt. A korábban 650, illetve 700 lóerős teljesítménnyel készülő, 4,2 literes turbómotor már 750-nél jár. Az Audi eredetű V8-as blokk maximális nyomatéka pedig 900 newtonméterre nőtt. 

Ezzel az Apollo mindössze 3 másodperc alatt gyorsul százra, a 0-200 km/órás gyorsulást 8,9 másodperc alatt teljesíti. A végsebessége 360 km/óra. 

Mindez kevésbé meglepő, ha tudjuk, hogy az autó nagyrészt műanyag. Karbon és alumínium kombinációjából épült a váz, amely közepén karbon biztonsági cellát alakítottak ki az utasoknak, de természetesen a komplett karosszéria is szénszálas műanyagból van.

Kényelmesebbre szabták az utasteret

Kényelmesebbre szabták az utasteret

Kényelmesebbre szabták az utasteret


Jelenleg nemigen van ennél gyorsabb, rendszámmal rendelkező modell. A Nürburgring nagykörén, a Norschleifén 7 perc 11,57 másodperc alatt ér körbe, aminél csak a Radical SR8 gyorsabb. A Nürburgring kis körén viszont a Gumpert tartja az 1 perc 7,2 másodperces rekordot és a Top Gear pályáján sincs gyorsabb nála. A műsor pilótája, Stig 1:17,1-es csúcsot állított fel. 

Ebben persze szerepe van az új szupergyors sebességváltónak is. A Forma-1-es technikából építkező szerkezet 40 milliszekundum alatt kapcsol egy-egy fokozatot, nyomatéktól nyomatékig. A hagyományos szekvenciális váltót leváltó szerkezet 42 ezer euróért (11,1 millió forint) kerül az autókba.

Nemcsak az Apollo kiemelkedő menetteljesítményével kampányol azonban a Gumpert, hanem a mindennapos használatra alkalmasságával is. Az új modellben a korábbinál több hely jut az utasok lábainak.

650, 700, 750 és 840 lóerős variánsok léteznek

650, 700, 750 és 840 lóerős variánsok léteznek

650, 700, 750 és 840 lóerős variánsok léteznek


Az amúgy 297 500 euróért (79,2 millió forint) megvásárolható Apollo új variánsának az ára is borzasztó, 398 700 euró, vagyis több mint 106 millió forint. Ám nem ez a csúcs, számos különleges extrát lehet megvásárolni a sportkocsihoz, ami további eurótízezrekkel növeli az árat. Aki még gyorsabb Apollót szeretne, annak is tudnak mit ajánlani, hiszen ott az Apollo R, azaz a versenyváltozat. 

A félmillió eurós (133 millió forint) szörnyeteg teljesítménye 840 lóerő. Ez azonban közúton nem, csak versenypályán használható. Ennek megfelelően az utastér Alcantara helyett tűzálló Nomex-borítást kap, és többek között hatpontos biztonsági öv, versenyfutómű, tűzoltó rendszer, slick gumik kerülnek a járműbe. Persze a klímát és a DVD-lejátszót se keressük. 

(A szalonon persze ott volt a Bugatti Veyron is, ami 407 km/órával megy, de mi a Nürburgringen teljesített köridőkre gondoltunk a címben, a Radicalt pedig nem láttuk.)