Még hogy konzervatív márka? A T-Roc a Volkswagen szabadidőjárművek között elsőként kéttónusú fényezéssel is kérhető, utolérve gyakorlatilag összes konkurensét. Nem ez azonban a kompakt crossover egyetlen trendi vonása: hangsúlyos hűtőmaszk integrált fényszórókkal, vaskos kerékdobok, a tető peremén végigfutó krómcsíkkal kupésított sziluett, sötét műanyag koptatóelemek a karosszéria alján: a VW újdonsága egyszerre két urat igyekszik szolgálni, de első ránézésre jól csinálja.

Nem csak megjelenésében modern az autó: digitális műszeregység és okostelefon-integrációs infotainment rendszer teremt XXI. századi környezetet, az autó megkapja a Golf Sportsvan ráncfelvarrásánál vázolt online szolgáltatásokat.

A T-Roc ugyanúgy az MQB padlólemezre épül, mint nagy testvére, a Tiguan. Ez egyben a jó helykihasználás záloga is: öt utassal 445 liternyi üreg várja a csomagokat, az osztott támlák ledöntésével csaknem háromszorosára bővíthető a raktér.

 

 

Vezetőtámogatás dolgában erősnek ígérkezik a T-Roc: már alapkivitelben gyalogosfelügyelet, automata vészfékezés, valamint sávban tartás jár hozzá. Szintén széria a klíma, az érintőképernyős infotainment központ, valamint a LED-es nappali és hátsó világítás. Magasabb szinteken színes utastéri panelek vagy sportülések rendelhetők.

Opciós tíz további vezetőtámogató funkció, a tolatókamerától a távolságtartó tempomatig, a holttérfelügyelettől az automata dugókövetésig, a keresztirányú forgalomra figyelmeztető rendszertől az egészségügyi vészhelyzetben az autót biztonságosan megállító rendszerig. Továbbá kívánságra a futómű lehet adaptív, a kormányáttétel változó, a csomagtérfedél motorosan nyitható, és indítókulcs sem szükséges az autóhoz.

Motorból ma már hagyományosnak számító turbós benzin- és dízelmotorokat kap a kocsi, főleg elsőkerék-hajtással és kéziváltóval, de persze lesz DSG és 4Motion is a kínálatban.

A T-Roc európai értékesítése novemberben kezdődik; ha pedig ide kattintasz, három videón is megnézheted az autót.