A 2014-ben bevezetett Golf Sportsvan az autós evolúció sajnálatosan zsákutcába futott ágát képviseli: hiába praktikusak és tágasak a kompakt egyterűek, megfojtják őket a náluk szűkebb, drágább, értelmetlenebb, viszont vagányabb, dögösebb, látványosabb kis szabadidőjárművek. Ennek ellenére nem mond le célszerű típusáról a Volkswagen, sőt, felfrissített tartalommal küldi vissza a csatába.

A Frankfurti Autószalonon bemutatkozó, megújult modell a Golf mintájára új lökhárítókat, új halogén fényszórókat, LED-es nappali világítást és hátsó lámpatesteket kap, a xenon opciót feláras LED-fényszórók váltják fel. Keréktárcsából öt új dizájnt találunk a kínálatban, 16-18 colos méretben, és a színválaszték is megújult. Az utastérben nincs sok változás: kibővítették a kárpitok és dekorelemek választékát, továbbá megjelent a bőrülés opciója.

Ami a modern fedélzeti technológiákat illeti, akár 9,2 colos érintőképernyőt és kézmozdulat-felismerő vezérlést kap a típus, de olyan alkalmazás is bejön a képbe, amelynek segítségével a fedélzeti wifi-hálózaton keresztül, külső táblaszámítógépről kezelhető a beépített infotainment rendszer – magyarul ha anyuka hátul ül a babával, felülírhatja apa zenei választását, és a dübörgő rock helyébe csilingelő altatódalokat varázsolhat tabletjéről.

A biztonsági szolgáltatások terén mostantól az autóból, automatizáltan küldhetünk baleseti riasztást, hívhatunk asszisztenciát vagy foglalhatunk szervizidőpontot. A vezetőtámogató funkciók sokat fejlődtek 2014 óta, így ideje volt frissíteni: gyalogosfelismerés, dugókövetés (félautonóm vezetés 60 km/óra sebességig), parkolástámogatás radaros vészfékkel és utánfutós tolatás-segítséggel.