2014-ben, az új motorszabvány bevezetésével a Forma-1-ben minden korábbinál dominánsabb korszakot nyitott a Mercedes, a csapat főleg az éra első három évében kénytelen is volt kizárólag a csapattársak, Nico Rosberg és a később érkezett Lewis Hamilton küzdelmére koncentrálni. (Rosberg váratlan visszavonulása után, a helyére érkezett Valtteri Bottas már egyértelműen szárnysegédként szerződött, így Hamilton 2020-ig további három címet húzott be.)
Prost és Senna, Häkkinen és Coulthard, Alonso és Hamilton – a McLaren története során korábban is kénytelen volt kezelni hasonló helyzeteket, de a konstruktőri bajnoki címet 2024-ben negyedszázad után újra megszerző, egyéniben a saját versenyzői közötti küzdelemmel hosszú idő után az idei évben szembesülő wokingi csapat láthatóan nincs a topon.
Mindenki tudta, de a csapatnál senki sem szerette volna, hogy előbb-utóbb ütközzön Lando Norris és a bajnoki éllovas Oscar Piastri, ám a múlt hétvégi Kanadai Nagydíjon ez is megtörtént. A hamiltonos-rosberges tapasztalatai alapján Wolff okoskodni is kezdett:
„Én már láttam ezt a filmet, sőt, a szereplője voltam. Nem egyszerű dolog ez, mert a pilóták egész életükben arra készülnek, hogy végül bajnokok legyenek, végső soron a Forma-1-ben. A kulcs az, hogy előre le kell fektetni a szabályokat, tisztázni kell, hogy akkor hogyan is csináljuk” – mondta az osztrák Montrealt követően.
„Nyilván bonyolítja a dolgokat, ha a konstruktőri bajnoki cím is ott van a tarsolyban, olyankor mindig lehet érvelni azzal, hogy kell a bajnoki cím, kellenek a pontok. Persze ilyen előny mellett már nem kérdés, hogy azt ők nyerik majd” – utalt arra, hogy 10 fordulót követően Piastri 198, Norris 176 ponton áll, az éllovas ausztrál pedig egyetlen egység híján ugyanott tart, mint a csapatszinten legközelebbi üldöző, a Mercedes (198 p.)
„Tényleg nem egyszerű a helyzet. Nagyon más a két versenyző személyisége. A csapatvezetés dolga, hogy ezt kiismerje, de ez nálunk is menet közben alakult ki, meggyőződésem, hogy ők is képesek lesznek rá” – fejtegette Wolff.
Egyebek mellet a McLaren helyzetét is átbeszéltük a Vezess F1-es podcastje, a Csapatrádió legfrissebb adásában – kattints az alábbi linkre!