Simán dobogós lehetett volna, ehhez képest azonban egy 10. hellyel kellett beérnie Max Verstappennek a Forma-1-es Spanyol Nagydíjon. A négyszeres világbajnok több rossz döntés és lépés áldozata lett:

  • a biztonsági autós időszakban a legkeményebb gumikat kapta
  • az újraindítás utáni első kanyarban kikerült a pályáról
  • és ütközött George Russell Mercedesével.

Ezek közül talán az újraindítás utáni események voltak azok, melyek a legkevésbé voltak érhetőek. Verstappen ugyanis részben Russell nyomására hagyta el a pályát, és mint később kiderült, ezt a Nemzetközi Automobil Szövetség stewardjai is így látták. A Red Bull Gianpiero Lambiase versenymérnökön keresztül azonban erősködött, hogy engedje el a holland Russellt. Ebből lett aztán az ütközés…

De miért szólt a Red Bull Verstappennek, hogy engedje el Russellt, amikor nem is kellett volna? A kérdésre Christian Horner csapatfőnök válaszolt. “A közelmúlt tapasztalatait és eseményeit látva szubjektív volt a dolog. Kértünk iránymutatást az FIA-tól, a versenyirányítástól, de semmit nem kaptunk. Láttuk aztán, hogy jelentették az ügyet, és a stewardok foglalkoznak vele. Minden szempontból úgy tűnt, hogy ez büntetés lesz.”

“Ezért utasítottuk Maxot arra, hogy adja vissza a pozíciót, ami miatt nyilván dühös volt és idegesítette, mert azt érezte, hogy egyrészt nem hagytak neki helyet, másrészt George nem tartotta teljesen irányítás alatt [az autót – a szerk.]” – fogalmazott Horner.

Arról, hogy Verstappen az első visszaengedési kísérletnél miért ment Russellnek, nem tudott mit mondani a csapatfőnök. “Nem volt lehetőségem beszélni Max-szal, de a stewardok szerint balesetet okozott és 10 másodpercre, valamint néhány pontra büntették. Nyilván ez nagyon frusztráló, mert egy pontot szereztünk így a könnyed dobogó helyett.”