Egyértelműen Forma-1-történeti mérföldkő, hogy a Ferrari 2025-re megszerezte minden idők legeredményesebb versenyzőjét, a mostanra, 40 évesen már élő legendának is tekinthető hétszeres világbajnok Lewis Hamiltont.

Az angol érkezése kész hisztériát váltott ki Olaszországban, de a sportkedvelők szélesebb tömegeit is megmozgatta. A 2019 óta a csapatnál vezető, saját nevelésű Charles Leclerc mellé érkező Hamilton persze sem az egyéni, sem a konstruktőri bajnoki cím megszerzését nem garantálja – előbbi utoljára 2007-ben, utóbbi 2008-ban sikerült –, de a hangulat egyértelműen pozitív, bizakodó.

„Talán sosem volt még olyan erős páros az F1-ben, mint a miénk” – mondta a Mercedestől 13 szezon után átigazolt versenyző a Scuderia milánói „búcsúbuliján”, kiemelve, milyen nagy dolog számára a Ferrarinál vezetni.

„Mindig is fantáziáltam arról, milyen lehet vörösben a volánnál ülni, az elődeimet látva mindig is azon gondolkodtam, rajtam hogy állna a vörös szín.”

Ami a nyolcszoros futamgyőztest Leclerc-t illeti, elmondása szerint 2025-ben is az egyéni elvárásai elé helyezi a csapat sikerét:

„Az elsődleges, hogy a Ferrarit visszajuttassuk a csúcsra. Mindig is az volt a fő álmom, hogy a Ferrarinál versenyezzek – a második pedig, hogy vörösben lehessek világbajnok.”

Nem meglepő, hogy a szurkolók ezrei előtt mindkét versenyző így beszélt, és a csapatfőnök, Frederic Vasseur is nagyon hasonló képet festett a francia Auto Hebdónak néhány nappal korábban:

„Számomra az egyik vagy a másik pilóta sikere nem jelenti majd a másik kudarcát, hiszen mindketten a csapat sikeréért dolgoznak. Csak az egyikük lehet bajnok, ám ketten együtt hajtanak majd a konstruktőri címért.”

Vannak, akik az idei év favoritjaként tekintenek az olasz csapatra, Vasseur azért egy kicsit visszafogottabban nyilatkozik az esélyekről:

„Úgy vélem, akik ezt mondják, megfeledkeznek a McLarenről – ők jobban állnak, mint mi. Ez a jelenlegi szabályok utolsó éve, minden korábbinál nehezebb javítani a teljesítményt. Tény, hogy a tavalyi év utolsó nyolc fordulóján mi szereztük a legtöbb pontot, de a McLarennél volt a teljesítménybeli előny, amit csak ilyen-olyan gondok, kihagyott lehetőségek miatt nem maximalizáltak. Még két-három tizedeket kellene találnunk. Ha ez sikerül, akkor tényleg minden esélyünk meglesz a sikerre.”