Nem áll meg a hízókúra a Forma-1-ben, az autók tömege évről évre növekedik. 2021-ről 2022-re fordulva, a nagy szabályváltozásokkal hirtelen 43 kilóval lettek nehezebbek a versenygépek, a minimumtömeg a tavalyi év elején 795 kg volt – a nagymértékű emelkedés java részét a nehezebb gumik tették ki. A minimumszintet azonban nem sokan érték el, számos panaszt lehetett hallani a csapatok részéről, miszerint autójuk túl nehéz.

Év közben még rádobtak erre egy kilót, melyet a Nemzetközi Automobil Szövetség saját, a delfinezést ellenőrző szenzorainak tömegével indokolt, így a tavalyi évet 796 kilóval zárta a mezőny. 2023-ra azonban már 798 kg-os autókat is tervezhetnek az istállók: egyrészt ez könnyebbséget jelent a már eleve túlsúlyosak számára, másrészt így a tervezők szabadabban dolgozhatnak a delfinezést csökkentő megoldásokon, például az olyan merevítőkön a padlólemez környékén, melyeknek szintén van tömegük.

A változásnak biztosan nem fognak páran örülni a Forma-1-ben. Köztük van Max Verstappen is, aki korábban kijelentette, ő a könnyű autók híve.