A Forma-1-es Belga Nagydíjnak otthont adó Spa-Francorchamps, sőt, az egész F1 egyik leghíresebb kanyarkombinációja az Eau Rouge-Raidillon páros. A pilóták többsége mindig is szerette a lendületes, szintben is eltérő, egymásba fűzött bal-jobb-bal ívet, melyet a mai autókkal száraz időben már padlógázon is teljesíteni lehet.

A környék mindig is veszélyesnek számított, a gyorsuló tempóval pedig csak romlott a helyzet. Itt hunyt el Anthoine Hubert F2-es pilóta 2019-ben, de idén Jack Aitken lába tört el egy tömegkarambolban a hegytetőn. A női formaautós széria, a W Series pedig az F1-es hétvégén “alkotott”:

Ilyen eseményeket követően nem csoda, hogy többen is változásért kiáltottak. Hangjuk relatíve hamar meghallgatásra talált: jövőre már nagyobb bukótér áll a kicsúszó autók rendelkezésére, az aszfaltozott kifutót sóderre cserélik, így nem kell félni attól, hogy egy versenytempóban közlekedő pilóta elé visszacsapódik valamelyik versenytársa.

Alapvetően több a pozitívum, mégis sajnálatos, hogy meg kell válni az építkezések miatt egy ikonikus épülettől. A hegy tetején lévő ház, mely számos fotón (például a nyitóképen is) szerepel és innen is rengeteg remek kép és videó készült az elmúlt években, útban volt. Az alatta lévő több méter vastag földréteggel együtt minden eltűnik onnan az épülő bukótér miatt.

A munkálatok már zajlanak, a házból már semmi sem maradt.