A Forma-1 vezetői már a 2020-as szezonban szerették volna kipróbálni néhány helyszínen a fordított rajtrácsos sprintversenyeket, amelyekkel a hagyományos, és szinte mindenki által kedvelt időmérőt helyettesítenék.

A Mercedes az idénykezdet előtt megvétózta a dolgot, de a sportág fejesei nem mondtak le a bevezetésről, a sportigazgató Ross Brawn pár hete nyomatékosította, hogy 2021-re újra nekifutnak.

A versenyzők gyakorlatilag egyöntetűen elutasítják az elképzelést, sőt, maga a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) elnöke, Jean Todt is ellenzi a fordított rajtrácsos versenyeket, ám a szavazási rendszer reformja után a jövő évben már egyszerű többséggel is keresztülvihetők az ilyen változtatások.

Az F1 és az FIA 10-10, a csapatok „fejenként” egy-egy vokssal rendelkeznek, Todt pedig azt mondta, hogy a személyes ellenérzése ellenére a többséggel tart majd, így az a nagy kérdés, hány istálló mondd igen, és hány nemet.

Úgy tűnik, a Mercedesnek már legalább egy szövetségese van, a jövőre már újra a németek motorjait használó McLaren szintén nem bólintana rá az újításra.

„Akár fair, akár nem, végső soron mesterséges véletlenszerűségről van szó, melynek a mi véleményünk szerint nincs helye a Forma-1-ben. Számomra, számunkra a Forma-1 mindig is a konstruktőrök, a csapatok, a versenyzők versenyéről szólt, amelyben a legjobb csapatnak és a legjobb pilótának kell az élen lennie a szombati időmérőn és a vasárnapi futamon is. Ha nem az élen vagy, az csak azt jelenti, hogy még jobban kell dolgoznod” – nyilatkozta a csapatfőnök, Andreas Siedl.

A szakember hozzátette, hogy a szezon korábbi szakaszában, az ausztriai és silverstone-i dupla hétvégéken talán még lett volna értelme a kísérletezésnek, de „a naptár hátralévő részében már nem látom ennek szükségét”.

Sebastian Vettel korábbi szavaival szinte egybehangzóan Seidl is rámutatott, hogy a fordított rajtrácsos trükközés helyett az új szabályokban kell bízni, azoktól érdemes a jobb versenyt várni.

„Tudom, hogy a következő szezon még amolyan átmeneti év lesz, nem lesznek nagy változások az élen, de ahogy már mondtam, a 2022-től élő dolgok, a kiadási plafon, az új technikai szabályok szerintem összerázzák majd a mezőnyt, élesebb lesz a verseny. Ez pozitív, ezért is gondoljuk úgy, hogy hiba lenne most mesterségesen megkeverni a dolgokat.”

Forrás: Motorsport Week
Kép(ek) forrása: Getty Images
Kapcsolódó címkék: F1 FIA Forma-1 McLaren Sport