A Magyar Nagydíjjal véget ér a 2020-as Forma-1-es szezon első három versenye, melyeket szünet nélkül, egymás utáni heteken tartottak. Ugyan az utazás ezúttal kevésbé terhelte meg a mezőny, mivel két futamot Ausztriában, egyet pedig csupán néhány száz kilométerrel arrébb rendeztek meg, több, a bokszutca mélyén dolgozó szerelőt megviselt a feszített munkatempó.

A folytatás sem ígérkezik pihentetőnek: a korábbiakkal együtt 13 hét alatt 10 futamot rendeznek, a csapattagok pedig nem egyszer éjt nappallá téve dolgoznak az autókon, felkészítve őket hétről hétre. A helyzetről egy neve elhallgatását kérő forrás mesélt a The Sunnak.

“Most állok a legközelebb ahhoz, hogy felmondjak. Úgy érzem, mintha egy kísérlet alanya lennék. Hiányzik a családom, és be kell tartanom a szabályokat, miközben a versenyzők és a menedzsment tagjai minden héten hazamehetnek” – utalt Charles Leclerc és Valtteri Bottas esetére a névtelen forrás. A Ferrari és a Mercedes versenyzője hazarepült a két osztrák verseny között, Leclerc ráadásul bizonyítottan elhagyta egészségügyi buborékját is.

Nem tesznek semmit, amíg valaki össze nem esik és meg nem hal

– mondta egy másik aggódó alkalmazott a bokszutcából.

A csapattagok munkájáról a pilóták sem feledkeztek meg. A McLaren-ifjonc Lando Norris szerint ők a versenyek igazi hősei. “Három hete vagyok távol az otthonomtól, de a szerelőknek és a mérnököknek nehezebb dolguk van, legalábbis ami a pályán töltött időt illeti. Itt kell lenniük már a korai órákban, hogy előkészítsék az autót, és késő estig maradnak, hogy minden rendben legyen másnapra is. Vasárnap pedig mindent le kell bontaniuk, és fel kell készíteniük a versenygépet a következő futamra” – mondta.

Forrás: The Sun
Kép(ek) forrása: Getty Images
Kapcsolódó címkék: F1 Forma-1 Forma-1 Magyar Nagydíj Sport