Csalódást keltő szezont produkált a Renault tavaly, a nagy remények és Daniel Ricciardo leigazolása ellenére csak a konstruktőri ötödik hely jutott a csapatnak. Az igazán komoly problémák az autóval vannak, mert a franciák ragaszkodnak ahhoz, hogy motorteljesítményben már a Mercedes előtt járnak.

Idén lényegében változatlanok maradnak a szabályok, 2021-ben viszont jön a nagy reform. A Renault úgy érzi, jobb, ha inkább az F1 új korszakára koncentrál.

“Nem árulok el nagy titkot, ha azt mondom, hogy az erőforrásaink ötven százalékát már a 2021-es projekt köti le” – mondta Remi Taffin, a Renault motorfejlesztési igazgatója.

Taffin a motorok jövőjéről is szólt néhány szót, szerinte a következő motorreform 2025 környékére várható. De a belső égésű motorok ideje még sokáig nem jár le.

“Csak az a kérdés, hogy növeljük-e a hibrid komponensek szerepét, vagy inkább környezetbarátabb üzemanyagok felé forduljunk.”