A Forma-1-ben a jövő évben életbe lép az évi 175 millió dolláros kiadási plafon, melynek célja, hogy a nagycsapatok büdzséjét jóval közelebb hozzák a többiekéhez, hogy végül kiegyenlítettebbé válhasson a verseny.

Bár kezdetben a Ferrari egyenesen kiszállással fenyegetőzött a kiadási plafon miatt, a 2018 nyarán váratlanul elhunyt Sergio Marchionnét váltó új vezérigazgató, Louis Camilleri nagyon is támogatja a koncepciót.

„Úgy gondolom, hogy viszonylag jó kompromisszumot találtunk a kiadási plafont illetően, ami jelenleg az autót érinti” – idézte az Autosport a maranellói cégvezért. „Támogattuk a dolgot, mert úgy véljük, jó a Forma-1 pénzügyi fenntarthatósága szempontjából.”

Így kerülhető el Forma-1 lassú halála 1

A 2021-ben életbe lépő kiadási plafon alapvetően az autó fejlesztésének és a versenyhétvégék költségeit szabályozza, ugyanakkor nem tartoznak bele olyanok, mint a pilóták és a csapatok három fő vezetőjének fizetése, a marketing- és vendéglátási kiadások, valamint más, kisebb tételek. Camilleri szerint a jövőben még tovább kell menni.

„Idővel a költségplafonnak még jobban ki kell terjednie az autóra, az erőforrásokra, a versenyzői fizetésekre és más egyéb dolgokra is. Mert ha az F1 pénzügyileg nem fenntartható, lassú halált fog halni. Szóval úgy tekintettük ezt, hogy a mi felelősségünk is, hogy pénzügyileg fenntartható legyen az F1.”

A kiadási plafon betartását független pénzügyi szakértőkkel ellenőrzik majd, túllépése esetén pedig szigorú, akár a kizárásig terjedő sportbüntetésekre számíthatnak a vétkes csapatok, igaz, előtte még mindenki költ, ahogy csak a pénztárcája bírja, 2020 lehet majd a Forma-1 történetének legdrágább éve.