A Forma-1-ben 2021-től évi 175 millió dolláros kiadási plafont vezetnek be – igaz, ebbe nem tartoznak majd bele olyan tételek, mint a versenyzők és a csapat csúcsvezetőinek fizetése, az utazási, a marketing- és vendéglátási költségek.

A tehetős csapatok idén és 2020-ban minden fillérjüket igyekeznek majd kiadni, mielőtt el kell számolni azzal, mire mennyit költöttek, az új autók és az infrastruktúra fejlesztésére sosem látott pénzeket áldoznak majd.

“Jövőre korlátozás nélkül költhetjük a pénzt a kutatás-fejlesztésre. Én tartom, amit korábban mondtam: jobb lett volna előbb bevezetni a költségplafont és aztán egy évvel később az új szabályokat, mert akkor a kiadási plafon visszafogta volna a költekezést. De úgy néz ki, hogy a következő lesz az F1 legdrágább éve” – magyarázta a Motorsport.comnak.

Jövőre jön a Forma-1 legdrágább éve 1

“Most, hogy tisztázódtak a 2021-es szabályok, egy csapatunk már vizsgálja is őket. Rettenetesen költséges lesz a jövő év, mert két szabályrendszerhez fejlesztünk majd, ráadásul a költségplafon érkezése is sürget majd minket” – folytatta.

A nagyok 2020-as pénzszórása miatt az előnybe hozni kívánt kis- és középcsapatok még évekig lemaradásban lesznek, véli a kisebbik Red Bull-alakulat, a Toro Rosso főnöke.

“Nem várok sikert 2021-től. A kiadási korlátok 2021-ben lépnek életbe, előrelépést nem várok 2023 előtt. 2021-ben a csapatok a 2019-es, 2020-as fejlesztésekre építenek, de már csak a szabályok engedte kerettel, ami jelentősen visszafoghatja a fejlődésünket” – mondta Franz Tost.

Forrás: Fotó: Getty Images
Kapcsolódó címkék: F1 Forma-1 Red Bull Sport