A Ferrari idén az elmúlt években megszokottnál nyíltabban és határozottabban adott csapatutasításokat versenyzőinek, az olasz alakulat az év elején első számúnak kinevezett négyszeres bajnoknak, Sebastian Vettelnek, máskor viszont a vártnál jobban teljesítő ifjoncnak, Charles Leclerc-nek igyekezett előnyt adni.

A csapatutasítások a szezon elejétől észlelhető feszültséget generáltak, néha pedig engedetlenségig fajult a helyzet, a leglátványosabb példa az Orosz Nagydíj volt, amikor a 3. helyről rajtoló Vettel a pole-ból kezdő Leclerc szélárnyékát kihasználva az élre állt, majd többszöri felszólításra sem adta vissza a pozíciót a monacóinak.

Közvetlenül a futam után a német nem érezte magát hibásnak, de később elismerte, hogy nem volt helyes az “önzőzés” – a történtek sokakat a Vettel Red Bull-os éveire emlékeztették, többen felidézték a 2013-as Maláj Nagydíjat, amikor a “Multi 21” néven elhíresült esetben az akkor kétszeres bajnok a csapat határozott utasítása ellenére előzte meg gyanútlanul vezető csapatársát, Mark Webbert.

Vettel: Majd utólag kiderül, helyes volt-e az engedetlenség 1

A Motorsport.com is szembesítette ezzel Vettelt, de szerinte nem lehet összehasonlítani az idei dolgokat a régiekkel.

“Az autóban ülve néha nem tudunk mindent, nincs tudomásunk mindenről, szóval nagyon helyzetfüggő (hogyan reagálunk a csapatutasításra). És szerintem nem lehet úgy általánosítani, hogy ez vagy az a pilóta csinálta helyesen. Visszatekintve világos, hogy Markkal más volt a helyzet, mert annak ellenére, hogy egy csapatként dolgoztunk évek óta, nem működtünk együtt valami jól.”

“Aztán eljött a nap, amikor kértek tőlem valamit, de mivel előtte sosem kaptam, miért is tettem volna én szívességet? Szóval más helyzet volt az, persze utólag az ember mindig átgondolja, mi is történt. Persze ki is kell állnunk magunkért, az általunk vélt igazunkért. Az már más kérdés, hogy utólag is igazunk volt-e vagy sem.”

Vettel: Majd utólag kiderül, helyes volt-e az engedetlenség 2

Vettel úgy véli, hogy a mai Forma-1-ben a versenyzőknek sokkal alkalmazkodóbbnak kell lenniük, mint régebben.

“Manapság nehéz az ellenszegülés. Ha összehasonlítjuk mostani helyzetet a 70-es, 80-as évekkel, a 90-es évek elejével, akkor még a versenyző volt a főszereplő. Akkor is kellett a csapat az ember köré, de manapság jóval nagyobb a munkatársak, a mögöttünk álló emberek, a csapat iránti felelősség. Főleg a Ferrarinál. Kimondhatjuk, hogy a csapat fontosabb bármelyikünknél, fontosabb a versenyzőnél.”

Forrás: Fotó: Getty Images
Kapcsolódó címkék: F1 Ferrari Forma-1 Red Bull Sebastian Vettel Sport