Nico Hülkenberg az egyike volt azon pilótáknak, akiknél a 2019-es Forma-1-es Kínai Nagydíj hétvégéje során új motorkomponenseket vetettek be. A német Renault-jában szinte mindent kicseréltek, ám mégis az erőforrás hibája miatt kényszerült feladni a sportág ezredik versenyét.

“Még utána kell járnunk a dolgoknak, nem vagyunk benne biztosak, mi történt. Valami az erőforrással volt, ugyanis lecsökkent a teljesítmény, és ez nem változott. Valószínűleg megint az MGU-K-val van a gond sajnos, úgyhogy ezen még dolgoznunk kell” – mondta kiesését követően a német.

Miután Hülkenberg Bahreinben és Kínában is a fékenergia-visszanyerő rendszer hibája miatt esett ki, valószínűleg egy tízhelyes rajtbüntetésre számíthat Bakuban, a soron következő Azerbajdzsáni Nagydíj helyszínén. Az említett motorkomponensből ugyanis a szabályok a szezon során két darab használatát engedélyezik büntetlenül.

Hülkenberg nem csak a megbízhatósággal, a teljesítménnyel sincs igazán kibékülve. “Az első körben veszítettem egy pozíciót Checóval (Sergio Perez – a szerk.) szemben. A forgalomban ülve kemény napom volt, a másik autóját követve csúszkáltam. Hasonló tempója volt mindannyiunknak, majd egy lassú kerékcserét követően a forgalomba tértem vissza” – zárta mondanivalóját a Renault németje.

Csapattársa, Daniel Ricciardo sokkal jobb napt zárt, Sanghajban a 7. helyen intették le, az ausztrál ezzel kipipálhatta renault-s pontszerzését.