A 2018-as Abu-dzabi Nagydíj nem kis részben a búcsúkról is szól, hiszen – egyelőre – utolsó F1-es versenyén indul a kétszeres világbajnok Fernando Alonso, a Force Indiá-s Esteban Ocon, az Alfa Romeo Sauber-es Marcus Ericsson, a mclarenes Stoffel Vandoorne, a williamses Szergej Szirotkin és talán a Toro Rossó-s Brendon Hartley is, míg átigazolások miatt Kimi Räikkönen a Ferraritól, Carlos Sainz a Renault-tól, Charles Leclerc a Saubertől, Lance Stroll a Williamstől és Pierre Gasly a Toro Rossótól köszön el – utóbbi azért, mert Daniel Ricciardo pedig a Red Bullt hagyja el, hogy a Renault-nál folytassa.

A most 29 éves ausztrál bő tíz éve került be az energiaital-gyártó utánpótlásprogramjába, 2009-től a Toro Rosso és a Red Bull tartalékosa volt, a kiváló ifjonctesztek után pedig 2011 második felére szerzett neki Forma-1-es ülést a cég a sereghajtó HRT-nél. Ricciardo 2012-13-ban a Toro Rossónál tanulta tovább a szakmát, majd 2014-re visszavonuló honfitársa, Mark Webber helyére ülhetett a nagycsapatnál.

Ricciardo a 2014-es idény (egyik) szenzációja volt, hiszen a friss négyszeres világbajnok Sebastian Vettel mellett bizonyított. A pilóta a szezonnyitó hazai versenyén első ausztrálként állt a dobogóra Melbourne-ben, igaz, az üzemanyagrendszer szabálytalansága miatt utólag kizárták. A kezdeti csalódás azonban cseppet sem törte meg, Kanadában megszerezte pályafutása első F1-es futamgyőzelmét, majd a Hungaroringen hozta a másodikat, és a következő fordulóban, Belgiumban meglett a harmadik is.

A Méhészborz volt az egyetlen, aki a végtelenül domináns Mercedes-pilótákon kívül futamot tudott nyerni az évben, a szezon végére csapattársát 71 ponttal verve a bajnokság 3. helyén zárt Lewis Hamilton és Nico Rosberg mögött – Vettel pedig a verés után búcsút is intett a Red Bullnak.

Ricciardo 2015-ben nem tudott nyerni, de 2016-ban egy újabb futamgyőzelemmel, hat további dobogós helyezéssel és sok-sok erős pontszerzéssel újra a 3. lett a mercisek mögött. Az ausztrál a 2016-os Spanyol Nagydíjtól ugyan megkapta maga mellé az ifjú titán Max Verstappent, akivel volt jó néhány incidensük – emlékezetes a 2017-es Magyar Nagydíj rajtja és persze az idei Azerbajdzsáni Nagydíj –, de mellette sem vallott szégyent.

Az idei év hozott egy sanghaji és egy remek monacói győzelmet Ricciardónak, ugyanakkor csak ezen a két versenyen tudott dobogóra állni, a technika ördöge alaposan megkínozta őt, kiesés kiesést követett.

Az ausztrál Red Bull-szerződése az idei évig tartott, és már a szezon elején jelezte, hogy várja az ajánlatokat, ám miután sem a Mercedes, sem a Ferrari nem hívta, úgy tűnt, hogy maradni fog, így nem kis meglepetést okozott, amikor a nyári szünet első hetének végén bejelentette, hogy 2019-től a Renault-nál folytatja. Egyelőre nagyon rizikósnak látszik a lépés, de Ricciardo többször is elmondta, hogy mindenképpen környezetváltozásra és új kihívásra volt szüksége.

A Red Bull-os búcsúfutamán – amely épp a 100. lesz – Ricciardo az 5. rajtkockából indul, és igyekszik majd emlékezetessé tenni a versenyt.

“Ha visszavonulnék, az más lenne, de most csak a szomszédba költözöm. A napokban rájöttem, hogy nagyon nem akarok még visszavonulni, pont azért, mert sokan úgy beszéltek rólam, mintha kiszállnék. Egyszerűen csak elköszönök, igyekszem egy jó versennyel zárni, és próbálok majd vicces baromságokat mondani a rádión, hogy még jobban hiányozzak a srácoknak jövőre” – mondta a humoráról és letörölhetetlen mosolyáról ismert versenyző.

Így bolondozott végig öt évet Ricciardo a Red Bullnál

Forrás: Fotó: Europress/Red Bull