A Forma-1-ben tavaly életbe lépett nagy szabályváltozásoknak – pontosabban a szélesebb és alacsonyabb hátsó szárnyaknak, valamint az oldaldoboz magasságának – köszönhetően a pilóták minden korábbinál rosszabbul látnak hátrafelé a visszapillantó tükreikből.

A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) egy ideje már foglalkozott a kérdéssel, ám a témának új lendületet adott Sebastian Vettel és Carlos Sainz Red Bull Ring-i incidense, amikor a már levezető körén lévő német ferraris egyszerűen nem látta a mögötte gyors körön érkező spanyolt, a versenyíven maradt az első kanyarban, míg a renault-snak a pályán kívül kellett kerülnie.

Az eset után az FIA-nál úgy döntöttek, a Szingapúri Nagydíjra a biztonságra való hivatkozással új szabályokat vezetnek be a tükrökre vonatkozóan, ám mivel ehhez a Motorsport Világtanácsa jóváhagyása is kell, a gyorsabb megoldás kedvéért a két hét múlva következő Magyar Nagydíjon tartanak majd megbeszélést a csapatok technikai főnökeivel.

Az FIA egy nemrég kiadott, majd visszavont műszaki irányelvben már rámutatott, hogyan képzeli el a megoldást, a felügyelőszervezet a dokumentumban az eddigi, viszonylag laza szabályozást pontosítva nem csak a tükrök az autó középvonalától számított távolságát (200-550 mm), hanem hanem pontos távolságot (450 mm-re a középvonaltól) és magasságot (640 mm-re a padlólemez legmélyebb pontjának számító kopólemeztől számítva) adott meg.

Hogy ez az irány marad-e, az majd a hungaroringi megbeszélésen derül ki, mindenesetre a tárgyalás arra is lehetőséget ad majd az FIA-nak, hogy áttekintsék az idén megjelent, a glóriát is “játékba” hozó új tükörrögzítési megoldásokat, az ezekre vonatkozó szabályokat is letisztázzák.