Bár a Red Bullnál nagyon várják, milyen új motorfrissítést visz a Renault a jövő hétvégi Kanadai Nagydíjra – nem kis részben azért, hogy összehasonlíthassák a Toro Rossónál a Honda által tervezett fejlesztéssel –, lehet, hogy a francia gyártó nem ad a csapatnak új erőforrást Montrealra.

Mivel a 2018-as idényben autónként már csak három-három belső égésű motort, turbót és MGU-H-t, valamint két-két mozgásienergia-visszanyerőt (MGU-K), akkumulátort és vezérlőelektronikát lehet szabadon felhasználni, még nagyobb hangsúlyt kapott a friss elemek bevetésének időzítése.

A Red Bull-os Daniel Ricciardo már a Kínai Nagydíj óta a második erőforrásnál jár, így egy újabb MGU-K 10, újabb energiatároló és vezérlőelektronika pedig 5-5 helyes hátrasorolást jelentene számára, és hasonló cipőben jár a mclarenes Stoffel Vandoorne is, aki a vezérlőelektronikával jár máris a második darabnál. Max Verstappen a Monacói Nagydíj előtt kapott új MGU-K-t, amiért már a 10 helyes hátrasorolását is letöltötte, ezért értelemszerűen a következő hétvégén nem érdemes újabb büntetést “benyelnie”.

“Van új motorspecifikációnk, de még véglegesítenünk kell a bevezetést, ugyanis az autókban eltérő futásteljesítmények vannak, meglátjuk, kinél mikor vetjük be az új verziót. A beszállítókon is múlik, de úgy tudom, hat motorunk van. Szóval ez a terv, de nem biztos, hogy az a legjobb, ha mind a hat autó egyszerre kapja meg őket, főleg nem a Red Bullnál” – magyarázta a Renault-főnök Cyril Abiteboul, aki az egyre rosszabb viszony miatt biztosan nem bánja, ha egy kicsit odaszúrhat a Red Bullnak.

“Egy kis teljesítménynövekedésről van szó, bár biztosan nem csak mi fejlesztünk. Elsősorban a belső égésű motortól várjuk a növekedést. Erre kell koncentrálnunk idén, sőt jövőre is” – tette hozzá.