Az utolsó szabadedzés végére megérkezett eső után egy szürke, borult, szeles, de száraz szakaszt követően újra szemerkélő esőben kezdődött meg a Forma-1-es Brit Nagydíj időmérő edzése a silverstone-i pályán.

A Q1 elején mindenki igyekezett is a lehető leghamarabb mért kört teljesíteni, a Red Bullok már a bokszutca kijáratánál várták a zöld jelzést. Max Verstappen és Daniel Ricciardo a zöld festésű intermediate-eken ment ki, míg a Saubernél, a Force Indiánál, a Williamsnél és a Mercedesnél még megkockáztatták a szuperlágy slickeket.

A száraz gumik nem jöttek be, az intermediate-esek tudtak csak értékelhető időket futni, a többiek vissza is mentek az esőgumikért, miközben a rádión arról tájékoztatták Lewis Hamiltont, hogy hamarosan alábbhagy az eső és a szakasz végére felszáradhat a pálya.

Hét perccel a kezdés után Ricciardo műszaki problémával állt félre a 7. kanyar után, előkerült a sárga zászló, majd a piros, amíg eltávolították a Red Bullt a pálya széléről.

10 perc maradt a szakaszból, mindenki újra neki is futott, intermediate-eken. Az ideális ív száradásával és az eső mérséklődésével folyamatosan javultak az idők, teljesen képlékeny volt a sorrend.

Alonso nagyot kockáztatott, intermediate-s körét nem fejezte be, úgy döntött, egyetlen mért körét inkább szuperlágyon futja meg. Esteban Ocon is ezzel próbálkozott, bár neki már volt mért köre.

 

A spanyol pontosan az óra lejártakor, tizedekkel a lámpa pirosra váltása előtt kezdte meg a kört, bejött neki, az első helyen jutott tovább a Q2-be.

Búcsúzott viszont a williamses Lance Stroll, a haasos Kevin Magnussen, a két Sauber-versenyző és Ricciardo. Az ausztrál pilótára sebességváltó-csere miatt öthelyes rajtbüntetés vár vasárnapra, de így is a 19. helyről indul majd, ugyanis Alonso 30 helyes büntetést visz magával.

A Q2-re Kvjat, Verstappen és Bottas ment ki elsőként, természetesen száraz gumikon, a finn a sárga lágyon. A szintén öthelyes büntetéssel rendelkező Bottas arra játszott, hogy vasárnap az első etapján a tartósabb gumin kezdhessen.

A pálya száradása miatt folytatódott a köridők csökkenése, állandóan változott a sorrend. Az utolsó percekben Alonsóna, a Toro Rossó-s Carlos Sainznak, a Force Indiá-s Sergio Pereznek és a renault-s Felipe Massának kellett összekapnia magát, hogy ne essen ki.

Palmer egy pillanatra bejutott a top10-be, de kipottyant, vele együtt kiesett Kvjat, Alonso, Sainz és Massa. Alonso búcsúja meglepő volt, ugyanis csapattársa Vandoorne fél másodperc előnnyel továbbment a 10. helyen, időmérőn első ízben verte a spanyolt.

A Q3-ra Bottas futott ki elsőként, de ment vele Hamilton és a Force Indiá-s Ocon is, majd a többiek is. Hamilton állt az élre, bő háromtizeddel volt gyorsabb a csapattársánál. Räikkönen mögéjük sorolt be, Vettel viszont közéjük ugrott be, kéttizedre az angoltól.

Hülkenberg folytatta remeklését, a Force Indiákat megelőzve, Verstappen mögött a 6. időt autózta. Grosjean a rádión Hamiltonra panaszkodott, amiért a mercedeses feltartotta a gyors körén. Az esetet vizsgálat alá vonták, de a stewardok az időmérő után jelezték, hogy további lépéseket nem láttak szükségesnek.

A finálét Ocon kezdte, de az első komoly időt Bottas futotta, a finn a 2. helyre lépett előre, Hamilton 1:26,6-ot hozott, Räikkönen Bottast megverve a 2. lett, Vettel pedig még egy hellyel hátrébb tolta a Mercedes finnjét, azaz a 3. lett.

Bottas a 4. lett – de vasárnap a 9. rajtkockából kezd –, így Verstappen, Hülkenberg, Perez, Ocon és Vandoorne lép majd egyet előre, a 10. hely Grosjeané lesz.

Hamilton 5. silverstone-i, pályafutása 67. pole-ját szerezte meg, ami a hazai versenyen Jim Clarkkal közös rekordot jelent, az örökranglistán pedig már csak egy pole választja el Michael Schumacher 68-ától.

A Forma-1-es Brit Nagydíj vasárnap 14 órakor kezdődik.