Olasz források a hét elején dobták be, hogy a Red Bull csapatfőnöke, Christian Horner a közelmúltban a Ferrari maranellói központjában járt, állítólag saját és Adrian Newey esetleges átszerződéséről beszélt.
A német Auto Motor und Sport most cáfolta ezt a feltételezést, a szaklap arról ír, hogy Horner valóban járt Maranellóban, de ugyanakkor ott volt a McLaren-főnök Martin Whitmarsh, a Mercedes képviseletében Niki Lauda, valamint Bernie Ecclestone is, a Ferrari-elnök Luca di Montezemolóval közösen az F1-et keretbe foglaló Concorde Agreementről tárgyaltak.
Az 1981-től néhány éves periódusokra megkötött szerződés a csapatok, az F1-et szervező, ma épp F1 Group néven futó cégcsoport és a sportágat felügyelő Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) közötti viszonyokat rendezi, keretbe foglalja az alapvető pénzügyi kérdéseket és szabályokat is.
A legutóbbi Concorde Agreement 2012 végén járt le, az újabb változatot a 2013 és 2020 közötti időszakra tervezték, de még mindig nem írták alá. Az Auto Motor und Sport hangsúlyozza, hogy továbbra is csak az F1 bevételeinek csapatok közti elosztását rendező egyezmény él – 60 százalék jár az alakulatoknak, a Ferrari, a Red Bull, a McLaren és a Mercedes kiemelten részesül -, de a szintén több pénzre pályázó FIA-val még nem sikerült megegyezni, és az új kiadási korlátozás vagy plafon kérdése is a levegőben lóg.
Az amerikai ESPN-nek nyilatkozva maga Ecclestone is megerősítette, hogy még mindig nincs új Concorde Agreement, de hozzátette, hogy szerinte nem is olyan fontos a dolog:
“Nem olyan fontos az aláírás, nem számít, hogy van-e Concorde Agreement vagy sem. A Concorde két fő részből áll. A pénzügyi oldalt már rendeztük a csapatokkal, csak a szabályok nyitottak, de azok meg amúgy is állandóan változnak.”
“A nagy kérdés az, hogy milyen műszaki szabályok születnek. Azoknak van a legnagyobb hatása a csapatokra, azok tehetik őket tönkre” – utalt arra a jelenlegi, évi 5 millió euróba kerülő V8-as motorokat jövőre váltó 1,6-os turbómotorok akár 15-20 millióba is kerülhetnek majd idényenként.