F1: A Renault-ra mutogat a Red Bull 1
F1: A Renault-ra mutogat a Red Bull 2

F1: A Renault-ra mutogat a Red Bull

F1: A Renault-ra mutogat a Red Bull

F1: A Renault-ra mutogat a Red Bull 21
F1: A Renault-ra mutogat a Red Bull 22
F1: A Renault-ra mutogat a Red Bull 23
F1: A Renault-ra mutogat a Red Bull 24
F1: A Renault-ra mutogat a Red Bull 25
F1: A Renault-ra mutogat a Red Bull 26
F1: A Renault-ra mutogat a Red Bull 27
F1: A Renault-ra mutogat a Red Bull 28
F1: A Renault-ra mutogat a Red Bull 29
F1: A Renault-ra mutogat a Red Bull 30
F1: A Renault-ra mutogat a Red Bull 31
F1: A Renault-ra mutogat a Red Bull 32
F1: A Renault-ra mutogat a Red Bull 33
F1: A Renault-ra mutogat a Red Bull 34
F1: A Renault-ra mutogat a Red Bull 35
F1: A Renault-ra mutogat a Red Bull 36
F1: A Renault-ra mutogat a Red Bull 37
F1: A Renault-ra mutogat a Red Bull 38
Fotó megosztása:
F1: A Renault-ra mutogat a Red Bull 39

Az Abu-Dzabi Nagydíj időmérőjének végén a bajnoki éllovas Sebastian Vettel ugyan megfutotta a 3. időt, de a bokszutcába már nem ért vissza, a csapat a pályán való azonnali leállásra utasította.
Mivel a szabályok szerint az autónak az edzés végén “saját erőből” kellett volna visszatérnie, a versenybírók automatikusan vizsgálat alá vonták a történteket. A stewardok előbb elfogadták a Red Bull érvelését, miszerint vis maiornak minősülő műszaki probléma volt a háttérben, de az FIA ellenőrzése során az autóból a mintavételhez kötelező 1 liter helyett csak 8,5 dl üzemanyagot tudtak kinyerni, így a németet utólag kizárták a kvalifikációról. 
A csapatfőnök, Christian Horner már első reakciójában jelezte, hogy a leállást a motorszállító Renault kérte, és utólag is arra utal, hogy a francia gyártó nem végezte tökéletesen a dolgát.
“Nehéz kérdés, mert a Renault-nál biztosak voltak benne, hogy elég üzemanyag került az autóba, de kinyerni nem lehetett, nem tudtunk elővarázsolni. Talán a túl szűk volt a mérési tűréshatár, és az autó végül a szükségesnél jóval több üzemanyaggal ért célba vasárnap.”
Horner cáfolta, hogy a félrekalkulálás oka esetleg az volt, hogy Vettel az utolsó szabadedzésen fékprobléma miatt alig körözött:
“Nem, nem ezen múlott. A számításokat még az idén előtti adatokra alapítva végzik, és persze a mérnökök amúgy is folyamatosan figyelik a dolgokat. A kvalifikáción két egykörös etapról van szó, a futamon 55 körről. A mérnök ennek megfelelően kiszámítja, hogy mennyi üzemanyagot kell az autóba tölteni. Ehhez nekünk, a csapatnak nincs közünk. Csak a Renault-ra hagyatkozunk, ez az ő dolguk. Sajnos előállt ez a baki, de van ilyen, tanultunk belőle és sikerült jó versennyel ellensúlyozni.”
Vettel a vasárnapi versenyen végül a 3. ért be, de a Renault korábbi hibái miatt már nem egyszer járt rosszul idén: a valenciai Európa Nagydíjon a gyakorlatilag biztos győzelmet veszítette el a generátor meghibásodása miatt, míg Monzában, az Olasz Nagydíjon ugyanezért az 5. pozícióból állt félre.