A napnyugtában 30 fokos levegő- és 33 fokos aszfalthőmérséklet mellett kezdődött a 2012-es Forma-1-es világbajnokság 18. futama, az Abu-Dzabi Nagydíj a Yas Marina pályán.
A verseny fő kérdései azok voltak, hogy a pole-ból induló Lewis Hamilton – a tavalyi nyertes – hozhat-e még újabb győzelmet az utolsó mclarenes futamai egyikén, Mark Webber vagy Pastor Maldonado okoz-e meglepetést, és hogy a bajnokságban 13 pontos hátrányban lévő, a 6. helyről rajtoló Fernando Alonso hány pontot tud hozni a szombati kizárás után a bokszutcából kezdő, az előzésekre kihegyezett autóval startoló Sebastian Vettelen.
Hamilton simán jött el, Webber azonban a hagyományosan rossz rajtjait hozta, így Kimi Räikkönen és Maldonado is elment mellette, majd az első kör felére Alonso is megelőzte. 
Hátrébb Nico Hülkenberg és Bruno Senna ütközött, miután a németet csapattársa, Paul di Resta szorította oldalra az első kanyar fétávjánál. Hülkenberg kiesett. Romain Grosjean defekttel kullogott vissza a bokszba, miután Nico Rosberggel ért össze.
A második körben Räikkönen támadta a vezető, kicsit hibázó Hamiltont, aki a hideg gumikra panaszkodott, de a pozíciócsere nem történt meg. Hátul Vettel lépett előre pár helyet, de a sűrűjében megsérült az első szárnya, amikor megpróbált bebújni Senna mellé. A csapat rádión azt mondta, rajta múlik, hogy bemegy-e vagy kint marad. Maradt, tovább tört előre.
A 3. körben Hamilton vezetett, mögötte Räikkönen, Maldonado, Alonso, Webber, Jenson Button, Felipe Massa, Sergio Perez, Kobajasi Kamui és Michael Schumacher haladt a top10-ben. Vettel a 18. helyen állt, de a 7. körre már a 14. helyre dolgozta előre magát.
A 9. körben Rosberg a jóval lassabb HRT-s Narain Karthikeyannal ütközött, a 15. kanyarban a bal első kerekével egyszerűen ráfutott az indiai jobb hátsójára és úgy repült el, mint Webber Valenciában 2010-ben. A Mercedes átrepült a HRT felett és a TecPro korlátban állt meg. Szerencsére egyik versenyző sem sérült meg, mindketten saját lábon távoztak. A biztonsági autót természetesen azonnal beküldték.
Érdekes módon a safety car alatt csak a Toro Rossó-s Jean-Eric Vergne és a lotusos Grosjean ment ki kerékcserére, a mezőny nagyjából egyben maradt, Vettel a baleseten, a két kiálláson és a lecsökkent távolságokon is nyert. Az újrarajtolást a 12. helyen várta, de igen felfokozott idegállapotban, ugyanis a testvércsapatos Daniel Ricciardo csúnyán befékezett előtte, a vészkanyarodás közben kis híján a szalagkorlátban végezte – a DRS-táblát el is vitte.
A Red Bull úgy látta, hogy a második incidens után már érdemes lesz kicserélni az első szárnyat, így a 14. körben kiment, új orrkúpot és friss lágy gumikat kapott. A mezőny végére esett vissza.
A biztonsági autó a 15. körben engedte el a mezőnyt. Az élen nem történt pozíciócsere, de Vettel folyamatosan tört előre, a 16. körben a pályán kívül előzte Grosjeant. Ő maga is tudta, hogy nem volt szabályos, így gyorsan visszaengedte a franciát, de a következő körben újra támadta és tisztán vette el tőle a 17. pozíciót. Pár kanyarral később már a caterhames Vitalij Petrovot és a marussiás Timo Glockot is bedarálta.
A 21. kör újabb komoly fordulatot hozott, a vezető Hamilton autójából elfogyott a szufla, a motor megadta magát, kiesett. Räikkönen átvette a vezetést, esélyt kapott, hogy megszerezze saját és csapata első idei győzelmét.
A 23. körben a már korábban is támadó Webber ért össze Maldonadóval a 11-es kanyarban, kipördült, a 7. helyre esett vissza. Vettel eközben már a 10. helyen járt. 
Maldonadót a következő körben megelőzte Button, míg hátrébb Sergio Perez vette el az 5. helyet Massától.
A 25. körben, még a kiállások előtt a pontszerzők sorrendje Räikkönen, Alonso, Button, Maldonado, Perez, Massa, Webber, Vettel, Kobajasi és Schumacher volt. A sauberes japán a következő körben ment ki új abroncsokért, miközben Webber ugyanúgy és ugyanott támadott, mint Maldonadónál, összeért Massával, de most a brazil pördült meg, a kör végén ki is ment új gumikért.
A verseny felénél, a 28. körben Räikkönen vezetett, mögötte Alonso, Button, Maldonado, Perez, Webber, Vettel, Schumacher, Senna és Vergne haladt a top10-ben. 
Alonso a következő körben ment ki friss gumikért – a 7. helyre tért vissza. Button és Maldonado a 30., a 31. körben pedig Perezt és Webbert hívták ki, az ausztrál kiállásával a már a nyakán lévő Vettel zöld utat kapott.
A vezető Räikkönen a 32. körre váltott a közepes keverékre a futam második felére, az élre tért vissza, az egészen más stratégián lévő Vettel elé.
Miután a 33. kör végén Senna és Vergne is megjárta a bokszutcát, ideiglenesen stabilizálódott az élmezőny: Räikkönen, Vettel, Alonso, Button, Grosjean, di Resta, Perez, Webber, Maldonado és Kobajasi állt a pontszerző helyeken.
A Red Bull biztosra ment Vettellel, nem kockáztatták a verseny végéig tartó etapot, a 38. körre friss lágy szettet adtak a címvédőnek. A bokszban ugyan nem voltak villámgyorsak, de a német így is a 4. helyre ért vissza.
Ugyanekkor di Resta támadta Grosjeant, mögöttük Perez próbált nevető harmadikként előrelépni, összeértek, a mexikói Grosjeannal koccant, a lökdösődésben pedig Webber ráfutott a Lotusra. Az ausztrál veterán és Grosjean kiesett. A 39. körben újra pályára lépett a biztonsági autó, míg Perezt stop&go-büntetéssel jutalmazták.
A Bernd Mayländer által vezetett Mercedes SLS AMG mögött Räikkönen, Alonso, Button, Vettel, Maldonado, Kobayasi, Schumacher, Massa, Senna és Vergne haladt az első tízben. A finnt a gumik melegen tartására figyelmeztette a csapat, de a finn sokadszorra jelezte, hogy hagyják békén, tudja, mit csinál.
A safety car alatt Schumacher jobb hátsó defekt miatt kiment friss gumikért, így Senna és Vergne előrébb lépett, di Resta pedig megszerezte az utolsó pontszerző helyet. A biztonsági autó a 43. körre távozott, Räikkönen szépen ellépett, és a top10-ben hátrébb sem történt pozíciócsere az újrarajtolást követően.
Vettel a 48. körtől támadni kezdte Buttont, a dobogóra próbált feljutni, míg Alonso lassan, de biztosan faragta le hátrányát az élen álló Räikkönennel szemben. Öt körrel a vége előtt még teljesen képlékeny volt az első három végső sorrendje. 
A bokszutcából rajtoló Vettel az 52. körben gyűrte le végül Buttont a 11. kanyarban, fellépett a 3. helyre.  Button nagyon sportszerű volt, nem okozott galibát.
Az utolsó körben az első háromban senki nem volt már DRS-távolságban, így Räikkönen behúzta a győzelmet, mögötte Alonso és Vettel ért be. A 2007-es világbajnok visszatérése óta első, pályafutása 19. győzelmét szerezte meg, ő lett az év nyolcadik nyertese. Boldog lehet, erre vágyott egész évben – utoljára 2009-ben, a Belga Nagydíjon nyert.
A 6. helyről rajtoló Fernando Alonso mindent megtett, másodikként ért be, de a nap hőse talán Sebastian Vettel volt – a biztonsági autós szakaszok segítségével -, 21 pozíciót nyerve a 3. lett, megőrizte a bajnokságban bírt előnyét, 10 ponttal vezet. 1989 óta senki nem javított ennyit a startpozíciójához képest, akkor Christian Danner a 26. helyről rajtolva lett negyedik az Egyesült Államokban.
Mögöttük Button, Maldonado, Kobajasi, Massa, Senna, di Resta és Ricciardo osztozott a pontokon.

Abu-Dzabi Nagydíj, Yas Marina, 2012.11.04.