Nagy döntés előtt áll a Renault, a franciák szeptemberben döntik el, hogy 2014-től hány csapatnak szállítanak motort. Két év múlva érkeznek az új, 1,6 literes V6-os turbók, amelyekkel kapcsolatban sokan tartanak attól, hogy a magas fejlesztési költségek miatt a csapatoknak is sokat kell fizetnie értük.

A Renault Sport F1 ügyvezető igazgatója, Jean-Francios Caubet szerint üdvös lenne, ha a szabályok nem maximalizálnák egy-egy gyártó ügyfélszámát. Több partnerrel olcsóbban lehetne adni a motort, a Renault akár hat istállóval is megállapodhat. Ebben az esetben a motor nem lenne olyan drága, mint azoknál a gyártóknál, akik csak két vagy három csapatot látnak el.

“Jelenleg négy ügyfelünk van” – nyilatkozta Caubet, akinek csapata a héten teszteli először próbapadon a V6-ost. “Jövőre nyilván megmarad mind a négy, mert nincs mód változtatásra. A problémánk az, hogy el kell döntenünk, milyen stratégiát választunk 2014-re. Két opciónk van: két csapatra fókuszálunk vagy nagyobb számot választunk. Akármelyik is lesz a befutó, szeptemberben meghozzuk a döntést, mert tudnunk kell, milyen irányban indulunk el.”

“Először azt kell tisztázni, hogy mi a Világtanács álláspontja a maximális csapatszámmal kapcsolatban. Erről jövő héten lesz egyeztetés. Úgy véljük, hogy szabad piacra van szükség: a régi szabályok szerint, amikor mellettünk a Ferrari, a Cosworth, a Mercedes, a Honda, a BMW és a Toyota is jelen volt, nem okozott gondot a korlátozás, de ezt 2014-re fel kell oldanunk.”